Skrevet af: Jane H., 3. marts 2012 kl. 15.34
Hejsa,
Jeg har fået fældet et stort grantræ og fået fræset roden væk. Det giver dejligt med lys og nu skal jeg så se på, hvad der skal stå i stedet. I år skal det nok være noget midlertidigt så jeg lige får tænkt mig godt om. Det er nemlig lige i forlængelse af carporten, så jeg kommer tæt forbi hver dag.
Derfor tænker jeg måske nogle sommerblomster i år.
Og nu kommer spørgsmålet: jorden er nu ret blandet med flis, og tidligere var der jo bare skygge og tørt. Hvad mon der overhovedet kan gro der? Er der planter som er særlig gode til at forbedre jord, hvor der har stået et stort træ?
(der er stakit til den ene side og sol midt på dagen)
Ville blive glad for nogle forslag :-)
Skrevet af: Eva Schädler, 3. marts 2012 kl. 20.10
Da jeg flyttede ind i mit hus var haven fuld af et stedse grønt vildnis hvor intet andet kunne gro under. Jeg fællede det hele og fik fræset 16 stubbe op. Jeg var noget spændt på om noget ville gro. Men jorden er så lækker og mine stauder strutter af sundhed. Så måske er du også heldig. Skygge og tørheden var vel pga. træet du nu har fjernet?
Skrevet af: Jane H., 3. marts 2012 kl. 20.28
Tørt pga granen. Der er ikke flere store træer lige i nærheden... Dog to meter til starten af en kristtjørnhæk, og værre, lidt længere væk naboens birk. Forhåbentlig langt nok væk.
Tak for dine erfaringer, jeg går ud fra at det er et før billede (jeg kan ikke se stauderne) og at du beholdte lidt af det stedsegrønne. Det er jo også smukt. Mit grantræ stod dog kun to meter fra huset, var blevet otte meter og løftede hvert år fliserne med sine rødder, og jeg frygtede for kloaken... Nu må fuglene finde et andet sted at bo.
Skrevet af: Eva Schädler, 3. marts 2012 kl. 21.45
Ja det er før billede. Jeg var nød til at fælde da det kun var grønt på ydersiden. Du kan lige skimte flagstangen, der skulle en græn saks til for at komme der ind. Jeg log et træ stå, men det væltede i stormen. Der udover lod jeg en stamme stå, hvor der nu er stærekasser.
Skrevet af: Eva Schädler, 3. marts 2012 kl. 21.47
Kom lige i tanke om at jeg faktisk blandede kompost i jorden.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.