Forum

Orden i forum

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 2. juni 2012 kl. 8.45

Som udgangspunkt, er jeg rigtig glad for dette forum, læser glad når andre udbreder deres ekspertise og jeg lærer hele tiden nyt. Jeg glæder mig om så megen kompetent viden og erfaring der er til rådighed her.

Der er dog en lille slange i mit paradis:

Det er utroligt forvirrende at læse en tråd om f.eks beskæring af en eller anden specifik busk, og der så lige pludselig, midt i tråden, fra en eller flere andre brugere, dukker et eller flere nye spørgsmål op, der nogle gange har en vag relevans med emnet, andre gange medfører en dyb undren over hvor det dog kom fra.
-Måske noget med næsten samme busk, men med en sygdom eller om beskæring af et træ der langt fra er beslægtet med den busk der oprindelig blev spurgt om.

Dels forstyrrer og forvirrer det læsningen af trådene voldsomt og dels komplicerer det søgningen, når jeg vil genfinde et svar jeg tidligere har læst.

Jeg tænker, at det nogle gange kan handle om ren iver efter at få stillet sit spørgsmål og måske også at man er uvant med at skrive i et forum?
Men kunne vi ikke hanke op i os selv, så trådene i højere grad kommer til at handle om det som overskriften og det første spørgsmål peger på?

Start en ny tråd, hvis dit emne er nyt

Mvh Vibeke

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. juni 2012 kl. 9.24

Hørt :)

Det er jo også ærgerligt, hvis der bliver skrevet noget genialt, og man ikke har en jordisk chance for at finde det igen, fordi tråden handler om noget helt andet...

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 2. juni 2012 kl. 10.54

Fænomenet kaldes at hijacke en tråd, og det er et ganske udbredt på alle fora. Det er en uskik ja, men måske meget naturligt - oftest fordi begejstringen løber af med en. :-)

Man kan jo starte med at sige til sig selv, at chancen for at blive hørt (af de relevante) er langt større, hvis man bringer sit spørgsmål i en separat tråd. Hvis man blot ønsker at "fortælle noget" (prale) er det måske mere naturligt og mere tilgiveligt at man hijacker en andens tråd.

Jeg er moderator på et andet forum, og der er det sjældent at vi direkte skrider ind, hvis folk stiller nye spørgsmål i andre personers tråde, men vi kan godt finde på at antyde at det måske var en ide at starte en selvstændig tråd om spørgsmålet. :-)

Peter Sindrup

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. juni 2012 kl. 21.41

Jeg er hel enig med problemet er bare at hvor går grænsen, hvad skal med i tråden og hvad skal ikke . Man skal hellere ikke lave tråde for trådene skyld for så gider folk ikke og læse i dem hvis der bliver for mange omkring samme emne. Det er med andre ord en hårfin balance og vi er alle forskellige og med vore indgangvinkel til emnerne .

Nyt svar til emnet »Orden i forum«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Orden i forum

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider