Forum

Finde egne indlæg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 30. oktober 2013 kl. 17.38

Som bruger af forumet er det sammetider svært at finde sine egne indlæg. Jeg mangler derfor en knap/link til ‘egne indlæg’ – det plejer at være standard på tilsvarende fora.
På den måde er det lettere at finde sine gamle indlæg og følge op på dem, hvis man har erfaringer, man vil tilføje på et senere tidspunkt.

1 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 30. oktober 2013 kl. 18.50

Hej Søren,

Du har faktisk ret. Jeg har selv manglet denne funktion et par gange. Så jeg vil gerne give mit besyv med. ...hvis det altså kan lade sig gøre.

Elsebeth

2 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. oktober 2013 kl. 20.05

Jeg kan bifalde dette, for jeg har også haft problemer med at finde et af mine indlæg med søgefunktionen - og blev faktisk lidt stødt over at få at vide at jeg bare kunne bruge søgefunktionen. Den er da det første sted jeg ser efter om der er svar på mit problem.
Ingeborg

3 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 30. oktober 2013 kl. 21.23

Hvis du skriver dit brugernavn oppe i søgefunktionen, dukker alle dine indlæg op, længere nede på siden.

4 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. oktober 2013 kl. 22.32

Tak Mogens -
Det var dejligt at vide. Nu mangler vi bare en tjek boks så man kan være logget ind altid. Den mulighed er der i mange fora.
mange hilsner
Ingeborg

5 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 31. oktober 2013 kl. 16.52

Jeg får ingen hits, når jeg søger på mig selv.

6 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. oktober 2013 kl. 19.39

Hej Søren,

Når jeg søger på 'Søren T.', får jeg følgende:

www.havenyt.dk/soeg/?q=S%F8ren+T.

Se nede i bunden.

Elsebeth

7 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 31. oktober 2013 kl. 20.07

Man skal søge på eget navn og ikke på det brugernavn, som man logger ind med.

8 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 31. oktober 2013 kl. 21.41

Det er åbenbart lidt forskelligt. Jeg får en masse frem med mit brugernavn, og intet med eget navn.

9 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 31. oktober 2013 kl. 21.47

Hej Mogens.

Nu har jeg prøvet at søge på: Mogens; E.,

Helt nede i bunden under forum kommer der en masse.
Du er jo aktiv :-)

10 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 31. oktober 2013 kl. 22.00

Nu har jeg kigget lidt på, hvad der kommer frem på mit eget navn.

Jeg synes, det er noget rod, som ikke kan bruges til ret meget.
Det er et sammensurium af alt muligt.

Har andre det på samme måde?

11 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 31. oktober 2013 kl. 22.36

Ja, Hans, du har ret. At søge på eget navn er kun en nødløsning, som du skriver, noget rod :-)

Den ønskede funktion findes ikke her på havenyt.

12 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 1. november 2013 kl. 9.28

Jeg får kun et link til dette indlæg ved at lave den søgning.

13 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 1. november 2013 kl. 14.29

Efterhånden som man får skrevet flere og flere indlæg bliver det svære og finde rundt i . Og det kan let blive gentagelser. Jeg er hel enig med jer.
Jeg tror desværre ikke på at det kan laves om da jeg kunne forestille mig at det ville koste foreningen bag Havenyt en masse penge at få ændret dette, hvis man skal ændre alt for meget .

For år tilbage fik vi ændret det således at det ikke var mulig at skrive sig ind med et andet navn eller at være anonym , så bl.a. skolebørn ikke kunne blande sig i trådene. Det var en lettelse. Der var også nogle faste skribenter, der røg med ud den gang. Men sådan er det . Så der er kommet mere styr på det nu.

Jeg syntes man skal forelægge bestyrelsen dette ønske og så afvente et svar. Måske har de en løsning .

14 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. november 2013 kl. 20.15

Jamen Hans, dit navn viser 534 indlæg, har du ikke fundet dem.

15 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 1. november 2013 kl. 21.01

Mogens.
Jo jeg har fundet dem. Jeg kan bare ikke rigtigt se noget system i redeligheden, men det er sikkert min fejl.

Og nu er der 535 :-).

16 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 2. november 2013 kl. 18.35

Jeg kan godt se det er en rodebutik, for andre med navnet Mogens er også blandet med mine indlæg. Så systemet optager kun fornavnet.

17 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. november 2013 kl. 19.03

Hvis jeg søger på Søren Duun får jeg ælle mine indlæg, eller de indlæg hvor mit navn fremgår.. men hvis jeg kun søger på Søren vil jeg få ælle, der hedder Søren med . Nu er jeg den eneste der hedder Duun , hvilket gør det nemmere .

18 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 29. januar 2014 kl. 12.10

Ud fra det ovenstående synes jeg der er basis for en forbedring, men hvordan kommer vi videre herfra?

19 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 29. januar 2014 kl. 13.28

Hvis jeg skulle foreslå ændringer/forbedringer, har de på Fugleognatur.dk et system som virker særdeles godt.

Der kan man nemt finde egne og andres indlæg. Se hvor mange gange en tråd er åbnet ( hvor stor interesse), og flere andre ting.

Jeg aner ikke, hvor omstændigt det er at sætte op, eller hvad det koster. Kun at det virker optimalt.

vh. Hans

20 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 29. januar 2014 kl. 17.35

Personligt synes jeg, at havenyt fungerer i forhold til sit formål.
På sigt vil der jo opstå behov for opdatering af teknikken, men det skal jo betales ...

Måske kan redaktionen opfordre til at vi brugere kommer med input til funktioner/ ønskede ændringer. Når pengene så er der eller en IT-kyndig frivillig tilbyder sin arbejdskraft, kan forandringer ske med basis i brugerønsker frem for i en eller anden IT-udbyders behov for omsætning?

Keep it simple!

21 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. april 2014 kl. 19.07

Jeg kunne godt tænke mig, at man ved et klik på sit navn i indlæg, kan få en liste over sine indlæg, ikke bare profilen. Ing.dk og Version2 har dette, og det er ikke svært at implementere.

Jeg har anbefalet dette flere steder (også på FoN faktisk), og det kom til ret nemt. På nogen sites med ældre forum- kan man se statistik over sine indlæg, hvis Havenyt bruger den type fora, er det blot et spørgsmål om at slå funktionen til.

Ikke noget dyrt eller kompliceret. -)

Mvh
Tine- Gør det Nemt!

22 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 6. april 2014 kl. 19.09

Og en editfunktion!

Rettelse: >>På nogen sites med ældre forum>> software skulle der have stået.

Mvh
Tine

23 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 8. april 2014 kl. 11.20

Dem der beslutter hvilke funktioner dette forum skal have læser åbenbart ikke 'Ris og Ros'.

Er der nogen der ved hvem man skal skrive en mail til for at få vores opmærksomhed?

24 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 8. april 2014 kl. 11.23

Jeg mener naturligvis, at de skal blive opmærksomme på os og ikke omvendt.

25 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 8. april 2014 kl. 23.48

@Søren T.
Hmm...
Man må vel skulle skrive til Webmaster/kontakt.

Det er desværre typisk, at her er et forum til forbedringer, men det læses ikke, og hvis det gør- er der som regel gode grunde til, at brugernes forslag ikke er opportune. Teknikerne bag- kan/vil ikke gøre det.

Men måske skiller Havenyt's sig ud, som de der begejstret og engageret virkelig vil hjælpe brugerne?
You'll never know. :-)

Nu har jeg så ikke lige set på forumsoftwaren, sourcecode og det, men jeg kender nogen, der kan, og som måske kan se, om vores forslag er nemme (igennemførlige) eller er dyre.

Mvh
pinny

26 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 9. april 2014 kl. 6.35

Hvis I trykker på rapporter, kommer I direkte inkontakt med redaktionen.
Ellers kan du/I skrive til Karna Maj på nedenstående mailadresse (nederst til venstre i den grønne frise).
Tror næppe Karna læser alle indlæg på denne side.

27 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. april 2014 kl. 7.00

Alting er også et spørgsmål om økonomi - ændringer skal programmeres, og det er ikke gratis. Havenyt kører - så vidt jeg husker - ikke ikke som en færdig forumløsning, hvor man bare kan aktivere nye funktioner ved at trykke på en knap.

Havenyt har jo ikke andre indtægter end dem fra annoncerne, så der skal jo også prioriteres :)

Men bortset fra det, så står der jo kontaktinformationer i bunden af siden...

28 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 9. april 2014 kl. 7.29

Har sjældent haft behov for at finde egne indlæg - søgning på emnet har ledt mig i mål.

På fora med 100 indlæg i minuttet er det jo en helt anden sag, men på havenyt er ens indlæg jo til at finde, selv efter et par dage.

Hellere andre prioriteringer, f.eks. Upload af billeder...

29 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren T., 9. april 2014 kl. 8.38

Upload af billeder kan man allerede.

30 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 9. april 2014 kl. 10.20

Ja, det er rigtigt Søren, men funktionen er forældet, f.eks. kan der kun uploades et billede ad gangen og der stilles unødvendigt høje krav til billedets format...

31 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 9. april 2014 kl. 11.36

Hej Tom.

Vi har haft spørgsmålet om billeder oppe før. Der er ikke krav om andet end at det skal være jpg format.
Glem alt om størrelse. Det ordner systemet selv. Det er afprøvet mange gange.
Ekstra billeder lægges ind som svar på eget spørgsmål. Det skal man andre steder også.

Vh. Hans

32 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 9. april 2014 kl. 11.49

Ja, det har vi, men jeg er ikke enig :)

Dels er der krav til størrelsen (som nogle gange og nogle gange ikke, giver problemer) og dels er begrænsningen til kun et format ikke nok i dag - personligt har jeg en del interessante billeder i png.

Har man god tid, er det da OK med 4 posteringer for 4 billeder, meeen...

33 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 9. april 2014 kl. 12.04

På store prof. sider som F&N, hvor der indgår tusindvis af billeder, godtager systemet ikke billeder der ikke overholder størrelsen. Det gør det dog trods alt her. Og der skal også sendes et billede ad gangen.

Billedformater ændrer man selv.

34 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 10. april 2014 kl. 8.05

Hej alle

Det er en stor hjælp, at I diskuterer Havenyt, og både jeg og Jakob, som programmerer Havenyt, læser med, men ikke regelmæssigt - vi skal jo også nå så meget andet. Derfor er det rigtigt godt, at der kommer en mail til mig, som beder om et svar.

Vi har en to do-liste, og herpå står, at der skal laves en funktion, så man kan se egne indlæg. Øverst på listen står dog mulighed for at indsende billeder sammen med et spørgsmål, så det kommer først, og i samme ombæring laver vi så den ønskede mulighed for at lægge flere billeder ind i et forumindlæg, da det er samme løsning, der skal bruges. Men vi skal nok nå til funktionen med egne indlæg også.

Lige nu skal vi dog først have lavet vores nye netsted Mere Liv i Haven færdigt. Det er oppe og køre nu - det gik i luften en halv time før foreningens generalforsamling i lørdags. Men der skal laves færdigt med mere indhold. I kan gå ind og følge udviklingen - der kommer snart flere nye netværk med derinde. Nogle er allerede etableret, skal bare lægges ind, andre er under dannelse. Måske der er nogen af jer, der har lyst til at etablere et i jeres lokalområde.

merelivihaven.dk

Mange hilsener
Karna

35 af 35 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 18. april 2014 kl. 9.51

Tak for svaret Karna Maj!

Godt at vide, det er på To-do-listen. Jeg vil virkelig gerne kunne finde mine indlæg, og ikke fx Toms- siden vi deler efternavn og forbogstav!.

Nu uploader jeg fx mine billeder i det gamle format (jpeg), dvs jeg billedbehandler ikke mere, så det er ikke et problem. Men jeg ville gerne!

Det er også irriterende med "liggende" billeder, så man skal vende skærmen. Her billedbehandler jeg nu i det program, der viser billederne- det er ikke en rigtig editor.

Mvh
Pinny

Nyt svar til emnet »Finde egne indlæg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Finde egne indlæg

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider