Forum

Savner lidt!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Per Jespersen, 23. oktober 2004 kl. 13.13

Hej er ny her og haveejer. Savner her (og i mange havebøge) lidt om efterbehandling og opbevaring af grøntsager og frugt. Fx har jeg lige gravet hvidløg op, var så inde og læse om dem (det eneste sted jeg kunne finde – stor ros for det). rigtig god artikkel, men altså mangler svar på efterbehandling og opbevaring.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 23. oktober 2004 kl. 16.23

Hæng hvidløgene op så de kan tørre (ligesom almindelige løg) et tørt og luftigt sted.Derefter kan de opbevares tørt og frostfrit.Og ikke for varmt.

God fornøjelse.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Jespersen, 23. oktober 2004 kl. 19.23

Ok, men det var vist den type med hårde stægler, (det havde også undret mig at der ikke er blød top på, så der var hjemmesiden til stor hjælp men at fortælle at der er 2 typer) de er for længst visnet bort da jeg gravede løgene op her i sidste uge (har en bog, hvor der står de skal høstes sent) Men på hjemmesiden står der noget med juni/juli. Det var ham jeg købte haven af, der har plantet dem. Jeg har vasket dem, og delt dem og de ligger nu bredt ud på en avis, er det mon oK? Jeg har så købt sådan en ler krukke til løg – er det også godt nok?

Mvh Per
NB: Har Bestilt et prøvenummer af bladet er det god så melder jeg mig ind i foreningen.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 28. oktober 2004 kl. 23.15

Hej Per.

Hvidløgene må ikke blive fugtige.

Krukken med huller er god nok.Læg et stykke køkkenrulle i bunden og tag et par løg ind af gangen.

Resten opbevarer du, som Dorte skriver ikke for varmt og frostfrit.

Hæng dem op i en net af en slags.Måske fra appelsiner eller lign.

Venligst Grete.

P.s.Hvis du skynder dig,kan du lige nå at lægge nogle hvidløg i jorden til næste år.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Jespersen, 29. oktober 2004 kl. 9.34

Tak for de gode råd. Ja var ude i haven i forgårs og lægge de største fed i jorden. Heldigt jeg fandt denne side, for i en havebog stod der, de skulle i jorden til foråret.

Mange venlige hilsner fra Per

Nyt svar til emnet »Savner lidt!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Savner lidt!

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider