Forum

Tak til Trine Krebs

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inger Kaagaard, 11. juni 2016 kl. 14.23

For et godt indlæg i P1 Debat om glyphosat. Programmet kan høres her:

www.dr.dk/radio/ondemand/p1/p1-debat-2016-06-07#!/

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 11. juni 2016 kl. 20.23

Ja, det var en god indsats fra Trine :)

Igen må man undre sig over hvor snævertsynet og uoplyst man kan være som professor, når man hører Nina Cedergreen. Man skulle tro hun havde aktier i producenten.

At landbrugets repræsentant kalder glyphosat skånsomt og ikke ser nogle problemer i at vi alle går rundt med glyphosat i kroppen er der jo ikke noget nyt i.

Spændende om vi I det mindste kan få forbudt det misbrug der i dag er lovligt, nemlig tvangsmodning af det korn vi senere indtager i form af korn, kød og øl.

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 11. juni 2016 kl. 22.09

Problemet er at du har professorer som sidder i miljøstyrelsen og hævder at glyfosat ikke er mere skadelig end køkkensalt . De har desværre større magt end du og jeg for det er dem politikerne lytter til
og bruger i deres fremlæggelser i debatterne.(Hvis de er fra Venstre og dermed et landbrugsparti.).

Disse professorer regner ikke den mængde glyfosat som vi går rundt med i kroppen for noget , hvorimod at de er mere bekymrede for den mængde insektgifte der bruges i stedet for eller de mængder af stoffer som bruges i vores møbler og tøj .Her er der beviselige skader at spore .
Jeg tror desværre ikke at landbruget slipper et middel som glyfosat uden at for et alternativ og her tror jeg at Monsanto er så smart at de fremstiller et alternativ til glyfosaten som vil blive hurtigt godkendt og være i handlen om få år.

I virkeligheden skulle man forbyde gift i det offentlige rum (kommuner og boligselskaber ) og så ansætte nogle flere til pasning af de grønne områder.

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 11. juni 2016 kl. 22.38

Søren, har ikke hørt udsendelsen. Men hvis de der professorer begynder at tale om insektgifte midt i det hele, så kan jeg kun tænke " bevidst afsporing og afledning af debatten om glysophat"! Har man behov for at afspore, må man have en ret dårlig sag ;-)

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 11. juni 2016 kl. 23.02

Jeg har hellere ikke hørt udsendelsen men læste det på Politiken hvor en journalist skrev om den samtale han havde med professoreren . Samme person sagde i øvrig da journalisten henviste til de dafnie forsøg man laver for at teste et giftstof at med den dosering man brugte kunne man slå alt ihjel .....Hvis det stod til ham havde/har vi stadig glyfosat .

Du får med andre ord ikke hans ord for at det er giftig.

Jeg vil tillade mig at springe lidt i emnet og sammenligne dette med elektrochok hvor du beviselig smadre folks hukommelse. Men du har læger og psykiater som mener det ikke er skadelig . Uhyggeligt.

5 af 13 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 11. juni 2016 kl. 23.31

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 11. juni 2016 kl. 23.58

Hvis der bare var nogle der vil lave en ph.d omkring emnerne...så plejer det som regel at give noget ......om ikke andet debatter af de mere seriøse .

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 12. juni 2016 kl. 0.11

Jeg har lige læst på facebook om en dame der har en vicevært, der sprøjter som en gal på matriklen og hun har efterfølgende taget billeder af det .

Nu skriver hun at hun har henvendt sig i byrådet og til den lokale avis hvor chefredaktøren ville skrive om det.

Jeg forstår ikkr hvorfor hun ikke er gået til afdelingsbestyrelsen og forlagt dette og hvis de ikke er enig kan hun henvende sig i boligselskabet , til hovedbestyrelsen. Senere kan hun stille et forslag op i afdelingen på et afdelings møde om at det skal stoppe og så kan et fleretal af beboerne beslutte det .

Sådan et fjols skal da stoppes......

I min gamle afdeling gik kommunen og boligselskaberne sammen om at lave en fællesaftale der forbød gift . Så der blev istedet indkøb gasbrænder, flis og buskryder.

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine Krebs, 21. juni 2016 kl. 10.19

TAK for støtten, det betyder meget, når jeg som helt almindelig borger og husholdningslærerinde, skal tale sund fornuft med mennesker, som jeg tænker har en lagt bedre faglig baggrund end mig. Jeg er dog noget forundret over, hvordan vores klogeste hoveder, tænker...tror det handler om noget helt andet end sagen, nemlig penge, midler til deres institut. ØV, det gør mig bekymret at vi ikke har frie professorer. RART, at få jeres opbakning og tanker. Tak fra Trine

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 26. juni 2016 kl. 22.23

Det bliver spændende at se hvad det ender med .

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 27. juni 2016 kl. 17.39

@Søren

mst.dk/service/nyheder/nyhedsarkiv/2016/jun/eus-appeludvalg-traf-ingen-beslutning-om-at-forlaenge-godkendelsen-af-glyphosat/

Nu træder lobbyen i kraft og selvfølgelig bliver det ikke forbudt.
Kunne vi blot opnå en stærkt begrænset godkendelsesperiode og i hvert tilfælde et stop for det svineri med brug af glyphosat til tvangsmodning af korn og andre fødevarer.

Selv om Esben mener vi skal være trygge ved "de små mængder af glyphosat", som vi har i urin, blod m.m., så deler jeg ikke hans tro!

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 28. juni 2016 kl. 0.03

Det er han desværre ikke den eneste der syntes .Selvom det findes i urinen , blodet i kødet, kornet og i grundvandet spiller det ingen rolle i følge forskerne .
Jeg må indrømme at jeg blev forvirret , chokket og temmelig overrasket over alt det der er skrevet om round up men jeg kunne efterhånden godt se hvor holdningerne lå og hvor det peget hen ad . Dannmark giver ikke slip på det .

Viste i at hver 10 dansker køber gift hos landmanden
også selvom det er forbudt .

13 af 13 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 20.13

Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.

Nyt svar til emnet »Tak til Trine Krebs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Tak til Trine Krebs

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider