Forum

Så lykkedes det

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. januar 2020 kl. 18.02

Praktisk økologi har på crowdfunding.coop.dk indsamlet penge ind til at få udarbejdet 2 stk apps til brug for kommende haveejere, der ønsker at dyrke haven økologisk
Til dette formål skulle der indsamles kr 50.000, og det er blevet til lidt mere end det og der indsamles stadig frem til i morgen den 16 januar 2020.

Det er meningen at der skal laves 2 stk apps, en til medlemmerne og en til ikke-medlemmer.
Hvornår at disse er tilgængelige på Google play og app store vides ikke.

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 16. januar 2020 kl. 21.05

Og så er vi jo også nogen, den netop er glad for at dyrke haven, avle honningbier og tage på fisketur m.v. for at få et frikvarter hvor vi ikke nødvendigvis skal være fast lænket til en smartphone og div. "helt uundværlige" Apps.

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Terkildsen, 18. januar 2020 kl. 12.34

Synes det lyder som en god App. fedt!

Gert man bestemmer jo selv hvor meget man lænker sig tidsmæssigt til en app. :)

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 19. januar 2020 kl. 13.31

Hvilke funktioner skal der være i app'erne?

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 20. januar 2020 kl. 12.21

Jeg ved det ikke, men jeg er sikker på at hvis du skriver til Formanden for praktisk økologi Signe Schrøder, at så ved hun mere. Men måske har de ikke noget særlig på "tegnebrættet" end da de ville være sikre på at få nogle penge hjem. Men jeg er sikker på at det kan blive en god app, hvis meget af det skrevne kommer med heri.

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 20. januar 2020 kl. 13.18

Hej Søren. Tak for det, men det er vist for meget at gøre ud af min nysgerrighed. Jeg tænkte du måske var involveret i projektet.

Jeg kan finde en smule omtale i et af de gamle nyhedsbreve. Nu jeg tænker over det er det da egentlig lidt spøjst man ikke også har lavet et opslag her i forum.

På den anden side, så er det mit indtryk at forsvindende få af PØ's medlemmer bruger forum, så det...

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. januar 2020 kl. 0.49

Det kan også undre mig at når man forsøger at indsamle midler, dvs penge til formålet, at man så ikke lægger et ord herind. Hvis der virkelig er 4 til 5 millioner, der besøger denne hjemmeside om året er det fjollet ikke at benytte sig af det. Det er over 300.000 personer der ligger vejen forbi hver måned.

Men det er nok som jeg tidligere har nævnt at de fleste er gået over til Facebook. Men jeg vil gerne indrømme at jeg har støttet formålet med kr 250,.så håber jeg at jeg er med til at holde gang i praktisk økologi i fremtiden. Jeg tror ikke at dette forum vil være i live i mange år frem og slet ikke hvis der stadig er "tordenskjolds soldater", der kun bidrager med lidt nyt.

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 23. januar 2020 kl. 11.28

Ja, så er det godt nok ikke en stor procentdel som vælger som at skrive noget. Det under mig også at knap 4000 mennesker betaler kontingent til PØ, men kun 1-2 promille af dem har lyst til at deltage her.
Du har nok ret i at mange er aktive på facebook mv. Det under mig bare, for hvad kan fb. som et forum ikke kan bedre?

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. januar 2020 kl. 14.23

Det er hellere ikke fordi der sker det helt store på Facebook. Det er mest folk, der skriver om deres eget og om åbne haver, salg af diverse, kurser og andre ting. Det er ikke egentlig emnet økologi, der snakkes.
Her tænker jeg dyrkningsmetoder, erfaringer mv.
Nogle gange har jeg lagt artikler op til diskution og lidt respons kommer der altid her, men jeg tror at det handler lidt om at folk læser så meget og at de ikke gider at diskutere alle emner. Facebook ligger ofte op til at man skal diskutere eller tage stilling til både det ene og andet.

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 23. januar 2020 kl. 15.17

Min erfaring med Facebook er, at det er en overfladisk, ustruktureret envejskommunikation. Alle vil gerne bidrage med et eller andet (normalt ligegyldigt) men ingen har tid ti at lytte.
Jeg tror ikke at det er dette forum, der har fejlet. Jeg tror simpelt hen ikke at folk kan fokusere på et emne længe nok til at opdage, at det er interessant.
Og når det er interessant, skal man kunne vende tilbage til det. Hvordan gør man det på Facebook?

10 af 13 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 23. januar 2020 kl. 15.45

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 23. januar 2020 kl. 17.24

Ja, der er mere aktivitet tilsyneladende, men den nævnte gruppe er nøjagtig lige så ustruktureret, som alle andre, jeg havde i tankerne.
Hvorfor vil "man" ikke arbejde struktureret, som f. eks. her på forummet.
Jeg har været på Facebook snart et år, og jeg kan stadig ikke finde nogen fornuftig mening med det - på trods af, at jeg lige har udvirket, at vi i vinavlerforeningens lokalgruppe opretter en gruppe!

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 23. januar 2020 kl. 21.29

Lars, vi har sjældent været mere enige.

13 af 13 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 20.12

Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.

Nyt svar til emnet »Så lykkedes det«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Så lykkedes det

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider