Skrevet af: Jakob B., 19. maj 2025 kl. 14.17
Det forekommer mig, at jeg har set, at Havenyt har sin egen netbutik, hvor vi kan købe "lykkeposer" med frø osv.
Har jeg set forkert, eller er der evt. nogen som kan hjælpe mig med et link til den.?
På forhånd tak for svar. :-)
Skrevet af: Søren Duun, 21. maj 2025 kl. 23.06
Hej Jakob.
Der har aldrig været en butik tilknyttet Havenyt. Måske har praktisk Økologi haft noget lign ,men har det ikke nu. Måske har du taget fejl af Camilla Plums annoncering herinde. Hvor hun tidligere havde nogle gode tilbud i sin webbutik. Men hellere ikke hun annoncere herinde mere ..
Skrevet af: Jakob B., 22. maj 2025 kl. 10.16
Ja, jeg må nok have set forkert, og lykkeposerne var ønsketænkning.
Jeg kunne vist ellers godt være blevet skrevet op som gratis leverandør af rabarberfrø til lykkeposer i år.
Skrevet af: Jakob B., 23. maj 2025 kl. 11.00
Jeg tror måske, at jeg alligevel har fundet den. :-)
Den er meget lille og sælger kun en slags universal pudsecreme til glorier:
www.oekologi.dk/bliv_medlem/giv_et_bidrag_til_havenyt.html
oekologi.foreninglet.dk/memberportal/subscribe/identify/44747/0
Men når der er en kasse, som kan tage imod kortbetalinger, så er butikken jo sådan set allerede i drift.
Den mangler nok bare flere gode frivillige folk, der vil bøvle med lidt flere produkter, flere forsendelser, mere regnskab og flere kunder fra forum.
Indtægterne kan så bruges til et nyt forum, der tiltrækker flere folk til forum og flere kunder til netbutikken og gør flere annoncører interesserede. Reglerne for annoncører kan ved samme lejlighed få et eftersyn.
Der kan begyndes i det helt små og meget amatøragtigt, så ingen udgifter tager overhånd.
Måske kan den sno sig udenom skat, hvis det kun er forumbrugerne og medlemmerne, der må handle/bytte.?
Måske er en bette foreningsprivat netbutik som et frø, der kan spire, hvis vi hjælper hinanden med at huske at vande det.
Det har både regnet og haglet her i to dage, så vi må ikke håbe, at det bliver skyllet væk af et skybrud.? ;-)
Skrevet af: Jakob B., 23. maj 2025 kl. 13.53
Hvordan bør netbutikken se ud, hvis den spirer trygt og godt i foreningens jord.?
Til salg:
--------------
Vare 1:
Støttebeløb til Havenyt: 100 kr
Vare 2:
Støttebeløb til Havenyt med ringe risiko for at modtage en lille lykkepose med tvivlsomme frø: 100 kr
Vare 3:
Støttebeløb til Havenyt med større risiko for også at modtage en lille lykkepose med tvivlsomme frø: 200 kr
Vare 4:
Støttebeløb til Havenyt med risiko for at modtage en større lykkepose med tvivlsomme frø: 500 kr
osv..
-Vælg varer og antal og gå til kassen.
-Oplys dit forum brugernavn.
-Betal
-Tak for din indbetaling. Indtil videre er der ingen frø i butikken og intet personale til at sende breve, så eventuelle lykkeposer og leveringstider står hen i det uvisse.
Der er med andre ord, som varslet i forum, pt kun ringe risiko for, at du modtager en lykkepose med tvivlsomme frø.
---------------
Er der evt. nogen, som ønsker at klage over, at den model er for arbejdskrævende.? :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Hvor er Havenyt netbutikken henne.?