Forum

Købe, sælge, bytte?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Lyng, 29. januar 2006 kl. 10.07

Først mit kompliment til en god haveside. Både redaktionelt og æstetisk! En fornøjelse at kigge på og få viden af!

Dernæst et lille hjertesuk: De kategorier der findes i Havenyt's forum er åbenbart ikke nemme at finde rundt i, eftersom folk skriver på kryds og tværs i de forskellige emner. Kunne kategorierne gøres færre og mere lige til? Så det blev enklere at finde spørgsmål/svar. F.eks. er det svært at se forskel på "Fri debat", "Kommentarer" og "Ris og ros".

Sidst men ikke mindst: Har I overvejet at oprette en køb/salg/bytte-side? Der er hårdt brug for en dansk side med udveksling af planter mellem private. Så vidt jeg har kunnet se, er der kun Haven's markedsplads i øjeblikket – og med det antal besøgende I åbenbart har, ville det være et godt sted for os plantenørder!

Mange hilsner Kirsten

1 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 29. januar 2006 kl. 11.02

En markedsplads under Havenyt vil blive hilst meget velkommen. Håber den også må benyttes af os plantenørder, der har det som erhverv.

Vi henviser vore kunder til Havenyt's side, hvor de kan få svar på næsten alt og drage nytte af andres erfaring.

Havens markedsplads er næsten ikke benyttet!

Anne Marie Lund Pedersen
Lønbæk Planteskole

2 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne I Glostrup, 31. januar 2006 kl. 10.03

Jeg vil også gerne bakke op om idéen med en køb-salg-bytte afdeling hér på siden.

Det synes jeg også at vi mangler hérhjemme. Og jeg tror også at det ville blive en success hér på Havenyt, fordi der er så mange besøgende.

Så alle I der sidder og synes at det er god idé... tag lige og smid et indlæg hér! Så kan det være at vi kan få vores ønske opfyldt :-)

Hilsen
Hanne

3 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 31. januar 2006 kl. 11.55

Jeg glæder mig allerede

;-) fra jr

4 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mh, 31. januar 2006 kl. 20.22

Lyder som en rigtig god ide :-)

5 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth, 2. februar 2006 kl. 20.57

Den er jeg også med på, jo før jo bedre

6 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Garbenfeldt, 3. februar 2006 kl. 18.13

Enig, kunne være en rigtig fin idé

7 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Pedersen, 5. februar 2006 kl. 8.50

Jeg tilslutter mig det ovenstående – jo flere positive brugere der giver sig til kende desto større er chancen nok for at vi får en sådan opdeling. En markedsplads her på siden vil få rigtig mange indlæg ingen tvivl om det.

8 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 5. februar 2006 kl. 16.14

Jeg savner også en bytte-frø-biks – meget sjældne og specielle frø koster en formue at hente hjem, men så kunne man jo hente 30 frø og bytte de 25 til noget andet

9 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 7. februar 2006 kl. 20.28

Det er nok lidt besværligt at bytte over hele landet, især da vi ikke kender hinanden og ved hvor vi bor. Med frø betyder kun afstand til posthuset/-kassen noget.

Med hensyn til priser sælger Olsens Enke poser til 2 kr. stk. Husker jeg korrekt har Dæhnfeldt opkøbt Olsens Enke, så de må vel indestå for kvaliteten, men deres eget "mærke" ligger på et andet helt niveau. Netto har Olsens Enke – men det er nu reolen er fuld. håp

10 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Lyng, 7. februar 2006 kl. 21.06

Jammen det er helt fint med Olsens Enke og lignende – men de har altså ikke de frø som jeg kigger efter! Det vil vist være spild af tid og penge at sende Olsens Enke-frø rundt i landet!

Næh, frø og planter jeg forstiller mig i et bytte/sælge-forum er de ting, som man ikke umiddelbart finder på Brugsens eller Nettos hylder.

Mange hilsner Kirsten

11 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 8. februar 2006 kl. 1.41

Jeg syn's også det vil være en god ide med Køb/salg/bytte/foræres væk

12 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 20. februar 2006 kl. 21.58

Undskyld Kirsten Lyng at jeg blandede mig i det som jeg troede var på det plan, jeg som alm. økologiske urtehavebrugers niveu befinder mig på.

Idet du samtidig forsøger at forenkle forummet til et mere overskueligt sted for vore ønsker indenfor alm. havebrug, nedgører du markedes formåendhed med hensyn til det der sælges og vi alm. dyrkere ønsker/køber. Burde du ikke oplyse dit ønske/formål?

Undskyld K.L. Ideen er god og måske lidt vanskeligt at udbrede, men lidt har jo også ret, især hvis I kan udveksle de sjældenheder du åbenbart efterlyser og der er tilslutning til dit gode initiv og det undre mig ikke hvis det vrimler ind til din gode ide – jeg nu har forsøgt at definere (?). håp

13 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 30. marts 2006 kl. 10.42

Hej, HAVENYT og læsere!

Ja, en udvekslingsrubrik ville være ale tiders! Og for-håbentlig bedre end HAVENs. Der har jeg prøvet både søges/sælges, byttes, gives væk, altsammen uden resultat.

En forudsætning ville være annoncørens postnummer, så man på forhånd ved, om man vil ulejlige sig eller vedkommende.

Godt forår!

Alice.

14 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Lyng, 30. marts 2006 kl. 16.44

Ja – postnummer er en god ide – men ellers har jeg sendt masser af frø og planter pr. post med godt resultat!

Haven's markedsplads er for så vidt ok – men jeg tror ikke der er helt så meget trafik på den som på Havenyt's sider.

:-) Kirsten

15 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 30. marts 2006 kl. 18.26

Hej Kirsten
–lad os så lige høre hvordan der kan sendes planter med post – og alligevel bestå? håp

16 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 30. marts 2006 kl. 18.42

Hej Hans Åge

Jeg har lavet min egen hjemmeside www.helleshave.dk hvor jeg bytter frø og knolde. Jeg har fået utroligt mange henvendelser og har byttet mig til meget. Jeg har sendt masser med posten og alle har modtaget. Jeg har selv modtaget både frø og stiklinger og alt er kommet uskadt frem, og så vil jeg lige tilføje at jeg kan sende 7 til 8 forskellige frø i en kuvert til kr. 4,75 og det må da siges at være en billig måde at få nye planter på.

P.s. jeg har stadig mange frø at bytte med

17 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Lyng, 30. marts 2006 kl. 18.47

Jeg kan kun tilslutte mig Helle's indlæg. Jeg har også både sendt og modtaget masser af planter med post. Endda fra både England, Holland og Tyskland. Ikke noget problem, hvis man prøver at sende, så brevet/pakken ikke ligger weekenden over på en postsortering!

:-) Kirsten

18 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Pedersen, 30. marts 2006 kl. 18.47

Det forum der hedder "I Haven.dk har en køb, salg bytte side der hedder kramboden:
www.ihaven.dk/kram.asp

Men I har ret, jeg er også med 'på idéen om samme i dette ellers udmærkede forum

19 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 30. marts 2006 kl. 20.43

Godt nok alle I aktive kvinder (rigtig godt). Hvordan emballere I aktive planter til postforsendelse? håp

20 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Lyng, 30. marts 2006 kl. 21.09

Det kommer selvfølgelig lidt an på hvor mange planter (og hvor store) det drejer sig om. Er det bare et par stykker, ryster jeg jorden godt af rødderne, vrapper dem i et par sider fugtigt avispapir og trækker en plastpose om rødderne. Toppen stikker op af posen. Så pakker jeg planterne enten i en stor boblekuvert eller en lille papkasse – og viola! Afsted med den! Hvis det er flere planter der skal sendes, er proceduren den samme – blot er papkassen større!

:-) Kirsten

21 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 11. april 2006 kl. 11.33

Hej Kirsten.

Det er en super god idé du har fået og jeg glæder mig til at det bliver en realitet.

Du har ret i, at der ikke er meget forskel på ''ris og ros'', ''kommentar'' og ''fri debat''. De tre kunne godt slåes sammen.

22 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Madsen, 4. august 2006 kl. 23.58

Hej.

Jeg sidder og søger efter et dansk sted til bytning af frø og falder over denne side og jeres debat. Men snakken er lidt gammel, er jeres idé blevet til noget?

23 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 11. august 2006 kl. 14.51

Jeg bruger også ihaven en gang i mellem og ser og der er en gang i mellem frø der inde

24 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Holm Larsen, 10. oktober 2006 kl. 3.07

Nå,det ser ikke ud til at der sker noget fra redaktionel side,men hvorfor så ikke bare " annoncere " når man har noget at bytte eller give væk?Det kan man jo gøre i "Forum ".Kodeordet må være "gratis" eller "at bytte "og ideen med at angive postnr.ved annoncering er jo smart-så bestemmer modtager selv om man ønsker at finansciere porto/afhentning.

Mit eget behov går mest i retning af aflæggere og planter folk har for mange af,da jeg ikke orker at frøformere mere end jeg gør og fortsat har mange bare steder der skal fyldes ud i en ny have.

25 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 10. oktober 2006 kl. 11.20

Jamen jeg bytter gerne og har oprettet min egen hjemmeside hvor man kan se hvad jeg har.

Jeg startede den i foråret og det har været en kæmpe succes, jeg har fået mange spændende planter og har sendt mange frø afsted.

Prøv at kigge på den og se om der er noget i kan bruge.

Helle – www.helleshave.dk

26 af 26 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Don Hemmingsen, 14. oktober 2008 kl. 11.20

Kære vener
Jeg har behøv for frø til BALDRIAN (Valeriana officinalis).

Er det muligt at købe denne frø fra Dem?

Venlig hilsen
Don Hemmingsen
Tel. 55 77 79 55

Nyt svar til emnet »Købe, sælge, bytte?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Købe, sælge, bytte?

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider