Forum

Lukning af debat om katte

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 20. april 2006 kl. 14.50

Vi har længe – mange brugere mener sikkert alt for længe – ladet debatten om katte køre næsten uden at slette indlæg. Det har vi gjort ud fra en holdning om, at vi er imod censur i forum, og at alle skal have mulighed for at komme til orde. Nu har debattørerne imidlertid trods flere henstillinger over de sidste par år ikke formået at holde debatten på et sagligt niveau, men er endt i personlige angreb og en meget dårlig og hadsk tone. Vi har derfor lukket debatten om katte – og fjerner den og dermed en masse dårlige råd og ikke mindst dårlig stemning om 7 dage fra dags dato.

Hvis der er nogen, som har lyst til at kommentere dette, kan de gøre det i debatten her.

Med venlig hilsen
Karna Maj

1 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 20. april 2006 kl. 17.34

Tak for det – Karna Maj.

Det var på tide! at lukke og slukke for den gang "katte-vrøvl"

hilsen fra Viggo Selvstofte.

2 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina, 20. april 2006 kl. 19.09

Kunne godt bruge en aktiv redaktør som udelukkende slettede nonsens-indlæg som der er lidt for mange af...og holdt et åbent øje og fik lukket indlæg lidt før de røg af sporet.

Dette er absolut ikke ment som nogen kritik, ved du har meget at tage dig til – melder mig evt gerne frivilligt til at være ''bussemanden''

Men ja, tak for punktummet ;-)

3 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 20. april 2006 kl. 20.49

Vores forum skal som udgangspunkt kunne passe sig selv – det kræver kun lidt kritisk sans fra alle, inden man sender et indlæg af sted.

Jeg vil gerne have hjælp fra jer alle ved at I sender en mail til redaktionen, hvis der er indlæg, som kører helt af sporet. Send linkadressen, så kan jeg hurtigt tage stilling til det. Det er lidt en balancegang, da debatten ikke skal cencureres i større omfang end nødvendigt.

med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

4 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 20. april 2006 kl. 21.08

Det er rigtig at det er lukketid, og jeg er ked af, hvis jeg er den mest skyldige.

Moralen er også under bæltestedet, f.eks., som du selv anfører, at mange debatører ikke oplyser deres navn og acceptable gloser og trusler. En "ven" sviner mig til på groveste som om han kender mig særdeles godt, som netop den person han beskriver, og som andre umodne skoleelever klager til skoleinspektøren, gemt under mors skørter. Kan jeg få oplyst disse personers e-mail? Jeg er sikker på at vide hvem det er. håp

5 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 20. april 2006 kl. 23.22

Kære Hans Åge

Du har helt sikkert været med til at angive den tone og det indhold, som har fået mig til at lukke debatsiden om katte i dag. Sådan en udvikling skal der dog være flere til, men jeg håber at du vil fremover i dine indlæg vil prøve at være mere saglig og holde en anden tone.

Jeg kan dog godt være lidt nervøs for at du allerede er på vej tilbage i din krakilsk stil, når du nu anklager andre for ikke at opgive deres navne m.m.

Der er et gammelt ordsprog som siger, at man ikke skal kaste med sten, hvis man selv bor i et glashus. Det tror jeg, at du skal tænke lidt over.

Den mailadresse du opgiver, når du sender indlæg ind, virker ikke. Jeg har som redaktør ikke mulighed for at henvende mig til dig. Netop i dag har jeg forsøgt at sende en mail til dig, men fik den tilbage. Herved opdagede jeg, at din opgivne mailadresse er den samme, som jeg dagligt får flere fejlmeddelelser tilbage fra, som jeg må bruge tid på at slette. Det drejer sig om meddelelser om, at der er nye indlæg i alle de debatter, som du deltager i. Opgiv venligst fremover din virkelig mailadresse, så jeg i det mindste kan slippe for alle disse fejlmeddelelser.

Det er en stærk underdrivelse, hvis jeg siger, at jeg er træt af at bruge så meget tid på dig. Dit hovedformål kan for os andre synes at være at afspore enhver saglig debat.

Med venlig hilsen
Karna Maj

6 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 22. april 2006 kl. 0.51

Kære Karna Maj.

tak fordi denne debatside om úbudne katte i haverne blev lukket.

Venligst Grete.

7 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina, 26. april 2006 kl. 14.37

www.havenyt.dk/forum/prydhaven/1982.html#e11858

der er flere af den slags, en lille oprydning ville gøre underværker

8 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 26. april 2006 kl. 15.13

Tak Christina. Nu er der ryddet op i den debat.

Det er umuligt at fange alle dårlige indlæg her i forum. Derfor er det en stor hjælp, hvis alle sender et link, når en debat kører af sporet.

med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

9 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 9. maj 2006 kl. 0.17

Kære Karna Maj

Jeg synes det er den helt rigtige beslutning du har taget.

Du kalder det censur.

Jeg vil kalde det almindelig oprydning at du går ind og fjerner de indlæg, som ingenting har med overskriften og meningen i spørgsmålet at gøre.

Jeg har også fulgt med i debatten omkring katte og har også irriteret mig voldsomt når jeg troede at der var et godt råd fra andre fornuftige mennesker og så viser det sig at være en gang forkvaklet sludder og vrøvl.

Så for min skyld må du gerne benytte dig af ''censur'' noget oftere :-)

10 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Jørgen Brødvig, 6. november 2009 kl. 13.10

Skulle vi ikke her mere end tre år efter denne tråd blev oprette, sætte gang i denne debat igen. Om noget er det da mere end aktuelt. Med alle de åndsvage indlæg, fra mindst lige så åndsvage personer. En trøst er dog at lidt af det bliver slettet af en lige så... redaktør.

Mon ikke det vil være på sin plads og lukke denne side ned? 9 ud af 10 indlæg er noget vrøvl og pladder. Har det overhoved en berettigelse i vor dage. Har havenyt ikke levet sin tid, og den tid er forlængs forbi.

Med venlig hilsen
Hans Jørgen Brødvig

11 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Petersen., 6. november 2009 kl. 14.00

Hans Jørgen.

Du er godt nok utilfreds med det hele. Der er mange som er glade for Havenyt, så du kan da bare finde andre græsgange.

12 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 6. november 2009 kl. 19.48

Min ene nabo får kørt sin(e) katte ihjel, siger han. Alligevel får han igen kat. Han har ingen sandkasse eller vand til katten, når det ikke regner vælter hans / deres kat mine vandbeholdere får at få slukket tørsten. Nu kradser den også mine ny-plantede jordbærplanter op, idet det er det løseste jord heromkring. Er det ikke trøstesløst at være kat? håp

13 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 6. november 2009 kl. 20.27

Kære Hans Jørgen Brødvig

Jeg vil da gerne give dig ret i, at der er alt for mange indlæg i forum her, som vi gerne ville være foruden.

Vi har vedtaget at debatten skal højnes til et mere fagligt niveau, og derfor arbejder vi på et ny forum, hvor man ikke uden videre kan gå ind og skrive sin mening, men skal oprette en profil først. Hvis man ikke overholder den gode tone overfor andre brugere, risikerer man at blive udelukket fra at kunne deltage aktivt i debatten.

Forhåbentlig får du så lyst til at deltage fremover i en saglig debat.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

14 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Randi Lauridsen, 6. november 2009 kl. 20.46

Hej Karna og alle andre.

Jeg synes det er ærgerligt at det til tider er nødvendigt at slette indlæg her på havenyt.dk
Den dårlige tone har udviklet sig drastisk i de senere år, og jeg læser mindre og mindre på forum, men stadig nyhedsbrevet og alle de gode artikler.

Jeg kan dog ikke lade være med at komme med en enkelt bemærkning i forbindelse med alle de ophedede debatter der er her på siden.

Én ting er at der findes personer der er villige til at kaste den første sten, og starte de grimme debatter, men behøver andre at samle den op og smide den tilbage.

Jeg tror, at hvis man ignorer den slags indlæg – dem der kun er skrevet for at provokere – så gider de ikke skrive dem mere, for er det ikke opmærksomheden de søger?

Det er altså min opfordring – ignorer dem.

Hilsen Randi Lauridsen

15 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 6. november 2009 kl. 21.30

Hej Randi.

Jeg vil give dig helt ret, men som du ved har der været alt for mange lumre og useriøse indlæg her i Havenyt. Der vil altid være nogle som føler sig så krænkede at de svarer igen. Jeg forstår godt at nyankomne som læser den slags i Havenyt får et forkert indtryk og flygter. Det er heller ikke godt for anoncørerne. Så jeg håber på et mere seriøst Havenyt fremover, selv om det vil hule lidt ud i deltagerne i begyndelsen.

16 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 13. november 2009 kl. 15.17

Hold da k... noget ævl og bævl, men det er måske ikke helt forkert hvad hr. Brødvig skriver.

Er det overhovdet et eksistensgrundlag mere?

MD

17 af 23 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Eivin Knidsen, 20. november 2009 kl. 21.58

Slettet af administrator 20. november 2009 kl. 23.54.

18 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 20. november 2009 kl. 22.47

Hejsa!

Jeg synes det ville være super ærgerligt hvis forum ikke var til, jeg synes det er en god kilde til info, og de fleste folk er altid rare...

Kunne de som skaber en dårlig stemning og/eller synes det er unødvendigt ikke bare holde sig væk???

Tak til Karna for det store arbejde hun lægger i siden her!!!

God weekend!!!

19 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 20. november 2009 kl. 22.47

Hejsa!

Jeg synes det ville være super ærgerligt hvis forum ikke var til, jeg synes det er en god kilde til info, og de fleste folk er altid rare...

Kunne de som skaber en dårlig stemning og/eller synes det er unødvendigt ikke bare holde sig væk???

Tak til Karna for det store arbejde hun lægger i siden her!!!

God weekend!!!

20 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 21. november 2009 kl. 9.07

Jeg er helt enig med Karna - ignorer de usaglige indlæg og rapporter dem til hende.

De lever jo kun videre, hvis der bliver svaret på dem...

En verden uden havenyt.dk - det går da virkelig ikke! Hvis man ikke synes om at læse det, kan man jo bare lade være.

mvh
Anja

21 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 27. november 2009 kl. 22.12

Det er så rart at der jo da nu er kommen gode og retfærdige retningslinjer for at man ikke må skrive så grimt og ubehageligt som jo da før er set. Næ lad os da holde på formerne og ikke udbrede hadsk materiale om for eksempel katte, som jo da er uskyldige dyr, som jo da ikke har noget med have debatten at gøre, men som jo da bare er naturlige dyr og jo da som sådan skal kunne færdes ifred i vores haver. Tak.

Mvh Eivin (^_^)

22 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 28. november 2009 kl. 16.04

Under lav det selvs hjemmeside ligger der også en tråd, hvor der her bliver skrevet om katte og de problemer som der er .

Her bliver foreslået nogle ting som jeg vil mene er harmløs , men også nogle som er irellevant bl.a. brug af forskellige kemikalier og dem vil jeg ikke nævne. Så kan man selv læse sig til dem .

Men en skriver at han har problemer med at katten
"foruretter sin nødtørft i hans perlegrus . En anden foreslår at sætte en kraftig lampe ,med indbygget føler, der så tænder når katten kommer . En tredje foreslår at sætte en kattebakke op , da katten foretrækker at bruge områder hvor jorden er løs .

Et gammel tricks som sige at kunne holde både ræve og katte væk er menneske urin. Man kan læse mere via dette links

www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/5/aft/87558/afv/topic/

23 af 23 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 29. november 2009 kl. 12.20

Hej Eivin og Søren

Den her tråd er om en debat om katte, som blev lukket for lang tid siden på grund af hadske indlæg. Den slags vil vi ikke acceptere på Havenyt.

Men det er da tilladt at komme med konstruktive forslag til at minimere problemerne, hvis indlægget holdes i en sober tone, og man accepterer, at vi er forskellige og har forskellige holdninger.

Jeg lukker nu denne debat, den ikke længere er aktuel i forhold til sin overskrift.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

Dette emne er lukket. Der kan ikke længere skrives nye indlæg.

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Lukning af debat om katte

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider