Forum

Kære Karna Maj

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 25. maj 2007 kl. 9.16

Du var så venlig at stoppe "katte-tråden" for nogen tid siden.

Det er næsten umuligt ikke at give sin mening til kende i en så følelsesladet debat, men ingen kan jo nogensinde blive enige, så det fører ingen steder hen.

Nu har Hans Åge startet igen...

Kan du ikke lukke tråden igen? Og bede om at lade være med at skrive om katte igen. Vi er nogle der elsker vores katte – og andre der hader, men det giver så dårlige vibrationer i vores ellers så dejlige forum.

Venlig hilsen
Carina Juul

1 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 25. maj 2007 kl. 14.14

Jeg er enig med Carina,,, jeg synes simpelthen den debat blev for vild...

2 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 25. maj 2007 kl. 16.03

Jo, men ligefrem at lukke en debat fordi man synes det er synd for dyrene? Så skal vi også til at lukke debatterne om RoundUp og plænerens fordi vi ikke kan lide gift, og gift-tilhængerne begynder at anmode om lukning af tråde om økologi o.s.v.

Helt ærligt folkens, i kender Hans-Åge's tone, og de fleste ved sikkert at man skal tage ham med et gran salt.

Debatterne bliver udelukkende så lange og følelsesladede fordi der er folk der lader sig rive med, i stedet for blot at vende det døve øre til os lade tråden dø ud.

Jeg er af den holdning, at sålænge en tråd omhandler lovlige handlinger, så skal de have lov at være her, for at skabve så stor mangfoldighed som muligt. Censur bør kun forekomme når trådene omhandler deciderede ulovligheder (og lad være med at svare igen med hentydninger til Hans Åges mårfælder, for det rager mig en høstblomst – og jeg er ganske sikker på at mårfælden og skraldeposen oprindeligt har været en kattefælde og en grov kornsæt – Hans Åge har bare lige drejet skruen lidt for at få jer alle til at hvine.).

3 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 25. maj 2007 kl. 18.23

Du har da ret Jesper, men husker du den sidste tråd – den var uendelig...

Og lidt trist, fordi den blev ond.

Jeg tror ikke, at der kan siges mere om det emne, kun ævles. Og hvad håp gør, er sikkert ikke helt lovligt (mårfælder?)
Men du har da principielt ret, der kommer blot nye deltagere til, som håp kan have held til at hidse op, som han kunne, da jeg selv var ny.

mvh Carina

4 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette R, 25. maj 2007 kl. 19.16

Gør som mig. Betragt Hans Åge som fremragende underholdning...

5 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 25. maj 2007 kl. 20.37

Ja Mikkel, det vil jeg gøre, det burde jeg kunne sige mig selv. Slut her fra mig. Og måske var det dumt af mig, men når jeg kigger på min gamle (15 år) røde hankat, så bliver jeg lidt øm om hjertet – han er snart færdig, blev opereret for kræft sidste år, og han er den sidste kat i mit liv, der er ikke plads for hunde.

Som en hyldest til det røde lyn vil jeg lige fortælle, hvordan katte også kan være.

En dag kiggede jeg ud af vinduet, så katten nærme sig en stær, nakkehårene strittede, jeg tænke stakkels stær, men stæren var ligeglad. Katten nærmede sig, og gav stæren en på kassen, slut. I en periode var han opmærksom på mus, men dræbe, nej det er ikke ham. Han puttede dem forsigtigt ind bag sofapuderne. Så når jeg ville ryste puderne, sad der små mus og hyggede sig gevaldigt. Livet er mangfoldigt – og der findes ingen regel eller svar på noget. Og det sker at han lægger sig i en nysået række gulerødder, men grave eller ødelægge det har han aldrig gjort.

OK, det har ikke noget med noget at gøre, og jeg holder her.

mvh
Carina

6 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben, 26. maj 2007 kl. 17.08

Jeg synes ikke det er synd for dyrene...

Har godt nok både katte og hundehvalp -sidstnævnte lever livet farligt- har gravet mine blåbærbuske op for 1000 gang §'æ€#*!...

Jeg synes bare tonen var/er for ubehagelig og ikke særligt konstruktiv eller balanceret-.

7 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 9. august 2007 kl. 6.26

Nu er Hans Åge i gang igen. Vil du ikke stoppe ham?

www.havenyt.dk/forum/koekkenhaven/4147.html#e21876

8 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 9. august 2007 kl. 10.28

Eivin,

Hvad er nu det for noget pjat? Hans Åge er i sin gode ret til at være utilfreds med andre kattes besørgen i hans køkkenhave – det kan man da ikke censurere. Jeg kan da udemærket forstå at han synes det er træls.

Nu må det her censurrytteri simpelthen høre op – så længe man ikke sviner folk til, eller kommer med udtalelser der strider mod dansk lovgivning, så bør det have lov at forefindes i forumet.

9 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 16. august 2007 kl. 8.01

Til Hr Jes:

OK, nu var det heller ikke for at starte en eller anden kæmpe diskussion. Der har bare været utilfredshed med nogle ting der er blevet skrevet af VISSE brugere på denne side, og vi var et par stykker, der havde snakket sammen og ville prøve at tage problemerne i opløbet. Men OK.

10 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Torkild, 24. august 2008 kl. 10.39

Hej

Der burdes måske laves et seperat forum, hvor man kan diskutere censur. Vores redaktør har til tider vist sig, som en glimrende god redaktør. (til at slette indslag, som "nogen" ikke bryder sig om)
Så snart en enkel "god" ven piver over et indslag, trykker redaktøren på "delete-knappen"
Erfaringen i dette forum sig mig, at kun Karna's venner må skrive det de mener. Andre indslag bliver slette, hvis vennerne brokker sig.

Typisk folk, som har lidt magt.

11 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 24. august 2008 kl. 10.55

Jeg savner ikke censur af holdninger, kun konsekvens, fx bliver alt angående hamp slettet mens man lystigt kan diskutere andre hallucinerende planter (i mine øjne er hamp dyrket i Danmark rimeligt harmløst sammenlignet med pigæbler fx) og så lidt sletning af skolebørnenes indlæg med kønsdele og sludder.

En oprydder der ikke skal være censor, ja tak

12 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Duff, 20. januar 2009 kl. 18.44

Kære Torkild

Hvor er jeg enig...der er dem og alle os andre.

MD

13 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 24. januar 2009 kl. 15.55

Ovenstående meningstilkendegivelse må stå for egen regning. Hvis redaktøren ikke havde en censurerende funktion, tillige med sin faglige, ja så ville et sådant forum som dette udemærkede jo være åben for alskens lovløshed, hvilket "visse" brugere allerede i rigeligt mål har vist, at de slet, slet ikke kan administrere.

Mvh Eivin (^_^)

14 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 24. maj 2009 kl. 22.20

Kære Karna Maj

Er du ikke så venlig at slette den usaglige og afsporede debat om katte? Diskussionen skaber rigtig dårlig stemning.

Tak for en ellers meget dejlig hjemmeside:-)

Mvh. Marie Louise

15 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 25. maj 2009 kl. 20.34

Kære Carina Juul.

Jeg jeg har ikke læst alle anmellerserne igen, men hvad pokker har det med Praktisk Økologi at gøre, om naboer vil lægge urtejord til din(e) kattelorte at gøre, rent ud sagt. Du er også meget velkommen til at rive min urtehave igennem og observere, hvor mange tørre "Triller" der kommer frem i lyset, hvergang.

Hvorfor anskaffer I ikke en sandkasse til kattene? Som I gjorde til jeres, egen "unge" dengang – uden låg over – før du læste om dét?

Verden er egentlig ikke mere kompliceret end vi gør den til, – og vi hygger os egentlig. Vi bliver nok også enige. Du skal bare se, hvordan katten de kigger på mig med øjnene. Jo Vi forstår godt hinanden. håp

16 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 25. maj 2009 kl. 22.28

Bedre sent end aldrig. Det er knap 2 år siden min kat døde.

Og som sagt skal jeg ikke have flere katte. Men min urtehave er ikke blevet renere, da han jog alle andre katte væk, og forresten forrettede sin nødtørft i skoven.

Det må virkelig være en pine for dig, og det er selvfølgelig synd for dig, at en bette kat kan ødelægge tilværelsen.

I øvrigt har jeg lige fået ødelagt en bed med nyplantede krysantemum, da min hund gik amok, da den blev stukket af en bi – var det hundens eller biens skyld?

Med venlig hilsen
Carina

17 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 26. maj 2009 kl. 6.18

I det spæde forår gravede jeg ukrudtsrødder op – og min hund stod ved siden af mig, og gravede også på livet løs...

Så såede jeg en masse fine snorlige rækker med spinat, dild, gulerødder, rosenkål, porrer og alt muligt andet – og min hund holdt mig troligt med selskab, række op og række ned, alt i mens han jo osse havde travlt med at hente pinde...

Nu her i den tidlige forsommer kan jeg se sporene efter hundens leg. Der hvor han har løbet, har dild og gulerødder byttet plads, og spinaten er flyttet ind i rækken med salat.

Og når jeg så nu går og luger, og møder rosenkål i persillerækken, mindes jeg alle de kolde forårs-eftermiddage hvor hunden og jeg hyggede os med snore og frøposer.

Mine snorlige rækker er nu i zigzag, men spinaten og radisserne smager lige godt for det.

18 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 27. maj 2009 kl. 20.25

Wina Fiona – der er åbenbart "frit slag i frikadellen" med det du meddeler – og det vi kan forfatte af det.

Du beskriver ret tydeligt, hvilket dyr, kan gøre i rækkerne af urtesager vi ønsker os. Du hælder lidt til begge sider af urtedyrkning. Åbenbart ved du godt, hvorfor vi dyrker urtehave, men du tolerere også at urtehaven må finde sig i at din forkælede hund har første prioritet, så I/vi må nøjes med grøntsager fra hylderne – og medicin fra apoteket.

Tænk dog på hvor mange dejlige timer vi gror med urtesagerne og fuglefløjtene. Jeg kan snart ikke huske, hvor apoteket befinder sig, hvis det overhovedet befinder sig. Det skriver vi måske om senere. håp

19 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 1. juni 2009 kl. 16.38

Wina Fiona – det lyder vel nok som om I har hygget jer gevaldigt – du og din hund. Ja, det er så dejligt når man kan mødes på tværs af skel, dér hvor den anden er. Og at hunden således kan gå lidt med i urtehaven og dermed også sætte lidt af sit eget præg på det, ja det er vel kun godt. Jeg er selv dyrefan og således også glad ved alle dyr. Hans aage skriver om en "forkælet hund" ja, hvad kan man da ellers kalde en hund, der har sig en så god "mor". Det er godt at der også er plads til spas og moro, da havedyrkning jo da gerne skulle være så godt og afslappende for os alle. Især vi ældre kan rigtig nyde kvalitetstid ude omkring i vores danske haver. Ja vi kan så. Hvad det er for grøntsager fra hylderne vi så skal lade os nøjes med – ja det forstår jeg da virkelig ikke, da spinaten og radisserne jo smager lige godt, som du (næsten) poetisk udtrykker det. Det er så dejligt når dyr og menneske kan mødes på en god måde.

Mvh Eivin (^_^)

20 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis, 29. juli 2009 kl. 8.22

Jeg kan så skrive der gælder samme regler for katte som for hunde.

De skal holdes hjemme, katte må ikke rende i naboens have, den skal holdes hjemme, det kan gøres vedat lave kattegård eller lære katten at gå i snor.

Så er man også ude over alle de problemer med kattelorte i havens bede.

jeg kan sige jeg har selv kat og han går i snor og er efterhånden 18 år, men jeg døjer med naboernes katte som sidder og skider i mine bede.

21 af 21 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 2. august 2009 kl. 20.25

Bemærk hvad Lis skriver.

Jeg har også selv haft kat – da det var formålstjenligt, men rotter tager de bestemt ikke, og jeg ved flere som har dyre racekatte der kommer løbegård, hvis de kommer ud. Jeg kender også mange som putter søde mjavende killinger i plastikposer med en knude om strikken (eller måske har bedt mig om at ombringe killingerne). Ja det er fortvivlende, men jeg gjorde det, så humant jeg vidste. Det er nok ikke det vi forudser ved anskaffelse af kat og etc... Derfor giver I mig et dårligt omdømme. Hvem burde egentlig få det?

Forøvrigt er det jo slet ikke dét, dette forum er tiltænkt. håp

Nyt svar til emnet »Kære Karna Maj«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Kære Karna Maj

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider