Forum

Muldjord

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Niels Schlegel, 15. august 2011 kl. 16.54

Da jeg skal af med 12M3 muldjord i forbindelse med etablering af carport kunne det muligt være interessant for nogle der står og mangler jord til et bed, eller til græsplænen, jorden kan afhente gratis.

Med venlig hilsen

Byggemand Bob

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Mathiesen, 15. august 2011 kl. 23.15

Hej Byggemand Bob

Det er, siden den nye Jordflytningsbekendtgørelse trådte i kraft i 2007, ikke længere tilladt at flytte jord uden en renjordsattest samt godkendt tilladelse fra kommunen.

Du kan sandsynligvis se på din kommunes hjemmeside, om din grund ligger i et område med analysepligt.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Schlegel, 16. august 2011 kl. 8.48

Nå så fik bygge Bob en en skrankepave på nakken, jeg må så fordele jorden på egen grund!

Det er, siden den nye Jordflytningsbekendtgørelse trådte i kraft i 2007, ikke længere tilladt at flytte jord uden en renjordsattest samt godkendt tilladelse fra kommunen.

Du kan sandsynligvis se på din kommunes hjemmeside, om din grund ligger i et område med analysepligt.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Mathiesen, 16. august 2011 kl. 10.22

Ja, du må gerne fordele det på din egen grund, så længe du holder dig inden for det samme matrikelnr. ;-)

Jeg synes også reglerne er lige stramme nok, men det er også ærgeligt at aftage noget jord fra et forurenet sted (og nej, man kan ikke altid se eller lugte forureningen) og på den måde skaffe sig selv en forureningssag på nakken.

Så det er ren oplysning, og en advarsel til dine evt. ''kunder''.

Med venlig hilsen skrankepaven...

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Schlegel, 16. august 2011 kl. 12.25

Ja, Naturligvis er jorden ikke synligt forurenet, men ligger i tidl. nedlagt forsøgs område med kernekraft:) stofferne er slet ikke synlige men har en halveringstid på 3 mill år. :)

Byggemand Bob

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 16. august 2011 kl. 13.07

Uha-uha, Niels, det lyder skam ikke godt med jord der saaledes maatte være forurenet med kernekraft.
Naa, men spøg til side. Alle de "kloge" finder paa saa mange regler hele tiden. Tag nu denne jordelov. Hvad mon maatte være meningen med den. Ja man undres.

Mvh Eivin (^_^)

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 16. august 2011 kl. 17.09

du må flytte op til 1 m/3 uden analyse- så kan det måske findes ud af -
MM

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Mathiesen, 16. august 2011 kl. 19.31

I så fald bliver den nok utroligt dyr at komme af med, så jeg vil anbefale dig at lave en kælkebakke ud af den :-)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Schlegel, 16. august 2011 kl. 23.38

Græsplænen bliver nu noget mere lige, så jeg kan få fuld glæde af den Ransom 6 skærs cylenderklipper der står og venter på at skulle klippe og trumle græsset i skotske tern som på Center Court :) Det har altid undret mig, at der ikke findes ordentlige græsslåmaskiner i Danmark Ginge mm ha alle kun 4. Måske kunne man modificere en ginge motor klipper til at have 8 skær så ville der være en chance for, at den ville klippe græsset ordentligt.

Med venlig hilsen
byggemand Bob

Nyt svar til emnet »Muldjord«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Muldjord

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider