Forum

Vin – Spindemider?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Rasmussen, 8. maj 2004 kl. 17.19

Jeg købte for 4 uger siden min første vinplante til drivhuset på en planteskole. Sorten er Vanessa, og skulle gerne give røde kernefrie spisedruer. En god resistens har den overfor sygdomme, men hvordan med skadedyr?

Den er endnu ikke plantet ud endnu, men gror godt, da at den er blevet dobbelt så høj nu, som at den var da at jeg købte den.

På stænglen er der nogle små klare bobler i kappenålshoved størrelse. Man kan gnide dem væk med fingerne.

Kan det være æg?

spindemider?

Se billedet >>>

Venlig hilsen

Henrik Rasmussen
clik.to/mygreensite

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Rasmussen, 8. maj 2004 kl. 17.25

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 28. juni 2004 kl. 23.45

Spindemider kan du se som nogle bittesmå edderkoplignende dyr. Med en lup går det bedre. Deres æg er tilsvarende små. Vores vin har også nogle "bobler" på bladene, men jeg tror det er en slags saftperler. De er i al fald for store til at være æg fra spindemider.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vang Bach, 7. august 2004 kl. 12.35

Hej

Jeg har købt en vin "vanessa" som jeg har plantet ud i min gårhave som vender mod syd og der er fuldstændig læ. Planten groer helt fantastisk, men nu er jeg så begyndt at tænke på hvad skal jeg gøre med den til vinter, kan jeg så klippe den ned og dække den over eller hvad?

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 7. august 2004 kl. 23.02

Hej Vang Back

Det kan jeg desværre ikke svare dig på, men det ville være en god idé hvis du startede en ny tråd. Denne tråd handler om spindemider i vin. Måske er der folk der kan svare på dit spørgsmål, men som intet aner om spindemider – og derfor slet ikke klikker ind på denne tråd.

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gertrud, 18. juli 2005 kl. 14.54

Vi har en flot gammel vin som hvert år giver store flotte klaser (blå). Kender ikke navnet, hjembragt fra Tyskland for mange år siden. Sidste år blev alle druer grå af skimmel lige før de var modne. Det er sket een gang før. Hvad kan man gøre for at undgå dette kedelige problem?

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 18. juli 2005 kl. 16.25

Gertrud

Du bør starte med et nyt indlæg når du skifter emne. Ellers skal du ikke regne med svar.

Mvh
Martin

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Arne Larsen, 2. oktober 2006 kl. 12.18

Du behøver ikke gøre noget som helst andet end da det er første år du har den at overdække roden lidt og give den lidt vand selv om det er vinter. det kan godt være meget tørt selv om vinteren
normalt hverken vander eller gøder jeg min vindruer og de gror lystigt og er en af de første der kommer nye blade på.

udendørs skal spindemiderne nok forsvinde i løbet af vinteren men er det noget du er belastet af næste sæson kan du jo købe et sæt rovmider til nappe dem.

kan du brude det til noget er det godt for du kan ikke klage over svaret.

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmi Feldbak, 15. maj 2008 kl. 17.51

Små klare bobler Hvad var lige det?

MVH Jimmi

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 16. maj 2008 kl. 6.45

Det er en anelse for lidt til præcis diagnose. Æg? Blærer?

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Ahlmann, 16. maj 2008 kl. 6.48

- men prøv lige at tjekke skjoldlus.

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmi Feldbak, 16. maj 2008 kl. 7.08

Denne emne starte om spindemider i vin.

På stænglen er der nogle små klare bobler i kappenålshoved størrelse. Man kan gnide dem væk med fingerne.

MVH Jimmi

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Allan, 18. maj 2008 kl. 21.44

Hej Jimmi,

Jeg har lige opdaget identiske bobler på min vin, men kun på de nye skud fra i år. Jeg har ikke noget svar men håber at du har fået et svar og vil dele det med mig. Finder jeg svar skriver jeg det i denne tråd.

mav Allan.

Nyt svar til emnet »Vin – Spindemider?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Vin – Spindemider?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider