Forum

Vinplante.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. juli 2013 kl. 15.54

Hvad kan der være galt med bladene på denne udendørs vinstok. De ældste blade er helt glatte i overfladen.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. juli 2013 kl. 20.27

Kan det ikke være nogle sugende insekter af en slags. Jeg har ikke set det på vin før .

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 5. juli 2013 kl. 0.25

Der er ikke noget småkravl at se bag på bladene eller på grenene. Har også søgt på nettet uden resultat. Det ser lidt ejendommeligt ud.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 5. juli 2013 kl. 18.08

Jeg har ikke hørt at gasbeton sten skulle afgive nogle gasarter når det varmes op ad solen, som i dette tilfælde . Måske er det , som sker
Et eller andet foregår der.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 5. juli 2013 kl. 22.58

Søren det er en gammel træ carport som blev malet sidste år.
Jeg stiller spørgsmålet til Havenyts Spørg eksperterne.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 5. juli 2013 kl. 23.33

Ups, det lignede gasbeton. Jeg er også lide usikker omkring de sugende i insekter for det plejer kun at være på noget af bladet . Det eneste jeg kan forestille mig at det må være , det er nogle dampe, der så får bladet til at trække sig sammen. Men som sagt er det gætværk.

Eksperterne har sommerferie frem til 6 august .

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 6. juli 2013 kl. 21.41

Jeg har gravet planten op, skyllet jorden af rødderne og udskiftet jorden i hullet, og plantet den igen. Der stod en ældre Heimrod samme sted hvor den nye blev plantet. Gad vide om det kan være en form for jordtræthed - lige som 5 år efter rose i samme hul. Planten kunne ikke overleve til eksperterne kom fra ferie.
Tak for indput, Søren.

Nyt svar til emnet »Vinplante.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Vinplante.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider