Skrevet af: Jens Ledet, 14. februar 2015 kl. 14.17
Jeg har en masse af de her underlige fluer.
Først troede jeg det var almindelige bananfluer. Men da jeg hverken har frugt eller andet liggende gik jeg ud fra det ikke er dem.
De bor i jorden i mine planter, og specielt en fuchsia er godt angrebet.
Hvad kan det være? Jeg kunne kun fange denne døde en.
Skrevet af: Lis P., 14. februar 2015 kl. 14.25
Jens prøv at google sørgemyg
Skrevet af: Lis P., 14. februar 2015 kl. 14.26
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. februar 2015 kl. 18.52
Åh ja, Jens. Jeg havde også sørgemyg i min kæmpestore Fuchsia sidste år. For sent fandt jeg den ide at tage den store plante op og skylle rødderne inden plantning i ny jord. Prøv om du kan gøre det.
Ingeborg
Skrevet af: Jens Ledet, 14. februar 2015 kl. 18.55
Det prøver jeg.
Jeg har også lige bestilt rovmider. de plejer at være effektive. hvertfald mod spindemider :-)
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. februar 2015 kl. 19.09
Min fuchsia var plantet i en meget stor krukke og havde overvintret i garagen - som alle foregående år. Jeg prøvede alt muligt, lige fra at lægge sand og køkkenfolie på, så fluerne ikke kunne komme op og til at indfange mariehøns og sætte på planten. Tætnede også hullet i bunden - i håb om at udsulte fluerne, men jeg tror at det derefter bare var næste hold, der var flyveklare.
Ingeborg
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 15. februar 2015 kl. 8.16
sørgemyg dukker som regel op hvis man er tilbøjelig til at vande lidt rigeligt
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvilket dyr er dette?