Skrevet af: Ole Andersen, 23. marts 2015 kl. 14.03
Hej,
Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er sket med vores træ?
Og hvordan vi får bugt med sygdommen....
Pære og æbler bliver det ikke til så længe træet se sådan ud.
Billederne er fra sidste år.
Nu vil jeg være forberedt til sæsonen i år.
Skrevet af: Anja Egeriis, 23. marts 2015 kl. 14.24
Har du prøvet at søge under afsnittet om Skadedyr og plantesygdomme?
Måske er der et bud der :)
Skrevet af: Tilde P., 23. marts 2015 kl. 14.40
Har I lagt et tykt lag flis eller lignende omkring stammen for at holde ukrudt nede?
Det har vi prøvet med det resultat at træerne skrantede.
De kom sig igen, da flisen blev fjernet.
Skrevet af: Ole Andersen, 23. marts 2015 kl. 14.55
Hej Tilde P.
JA! Det har vi lige nøjagtigt!
Det skal jeg få fjernet.... havde mistænkt det, men troede bare ikke helt på det alligevel.
Det er nok der vi har løsningen. Gjorde i andet end at fjerne barken?
Ole
Skrevet af: Tilde P., 23. marts 2015 kl. 15.12
Hej.
I kan prøve et fjerne flisen ned til den oprindelige overflade på de inderste 20-30 cm rundt om stammen, hvis ikke I vil bruge det et andet sted.
Vores rettede sig meget hurtigt uden anden behandling. Her blev flisen fjernet helt.
Skrevet af: Freya Grossmann, 23. marts 2015 kl. 16.30
Du kan evt lægge ukrudtsdug under i stedet. Men jeg luger bare græsset væk to gange om året.
Skrevet af: Søren S Duun, 23. marts 2015 kl. 20.26
Man kan også så nogle blomster rundt om æbletræerne , til glæde for bl.a insekterne . Nu kan man sætte stedmoderblomster , senere tagetes .
Skrevet af: Freya Grossmann, 24. marts 2015 kl. 10.46
Jeg har sat en krans med vintergækker, som ser fint ud i foråret. Storkenæb kan se fint ud senere på sæsonen.
Skrevet af: Tine Horsum, 11. april 2015 kl. 11.34
Morgenfrue, "okseøjer" og hvad hedder den nu- marmelukærme(?) kan trives stik syd under et pæretræ. Bare de vandes! De bliver nok ikke helt store, men okseøjerne- tror jeg mest på. Hvis tørt og sydligt.
Mvh
Tine- hvis pærer er hønseofre- de både skraber og æder pærer- møghøns!
Skrevet af: Claus K Madsen, 26. april 2015 kl. 18.26
Var det nyplantede træer? For umiddelbart kunne det se ud til at have haft det for tørt.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Pære og æbletræ med samme sygdom?