Forum

Dræbersneglesikre planter?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 28. april 2015 kl. 2.55

Jeg sad oppe i går moges og så et afsnit af "Grøn Fritid"- om de trælse dyr, vi ikke gider at have- Efter "Monstermariehøns" (Halekinmariehøns)- handlede det om dræbersnegle.

Der blev henvist til denne side: www.bioforsk.no/ikbViewer/page/prosjekt/tema?p_dimension_id=20043&p_menu_id=20070&p_sub_id=20044&p_dim2=20266

(De hedder på norksk "brunskogssnegle")- og jeg var ivrig efter, hvade så ikke æder...

Listen er så ikke á jourført siden 2012... Men de forstår da, at det kan være traumtisk, at slå selv snegle ihjel ved en fysisk handling. Ikke ved som fx en musefælde, men at du SELV skal tage livet af samtlige mus i dit hus.

Jeg har ændret min have, men det betyder også, at der er et andet (måske fattigere) dyre- og planteliv. Det er jeg ked af- og min idé om en god have er ikke- en renskuret glæspæne (tværtimod!).

Jeg har lige renset min flisegang (det ser pænere ud- og så kommer jeg fornåbenligt aldrig til at klemme en tudse i døren! Det var i særklasse vammelt- og det var endda ikke med vilje. Men den døde. Hvad fanden skulle den også vade op af to trappetrin for?!)
Jeg smækkede døren, der ikke ville lukke- jeg ser efter (tror noget BAG døren var i klemme) intet, og ingen katte foran, så blamm(!), derefter så jeg tudsen falde ned mellem trappen op og huset. Det er ækelt at tænke på, men den døde sikkert hurtigt.

Men da dræbersnegle er endnu mere almindelige i min have- og jeg får lige så mange traumer over dem- okay tudsen er værre...

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Dræbersneglesikre planter?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Dræbersneglesikre planter?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider