Skrevet af: Alan H., 20. maj 2015 kl. 22.27
Hej Alle,
Jeg har problemer med en slags sygdom, der fastgørelse masse af mine frugtplanter. Jeg havde det samme problem sidste år og vidste ikke rigtig gøre noget ved det, men det næsten dræbte min pæretræ og fersken.
Jeg kan ikke se nogen insekter på bladene, men de synes at få masser af brun / rød blærer over bladene.
Kan nogen fortælle mig, hvad det er, og hvordan jeg kan slippe af med den sygdom.
Jeg har virkelig ikke lyst til det samme problem igen i år.
På forhånd tak!
Skrevet af: Claus K Madsen, 20. maj 2015 kl. 22.34
Det ligner ferskenblæresyge. Det burde dog ikke angribe din pære. Mon ikke dine træer har haft to forskellige sygdomme?
Skrevet af: Jenserik Laugesen, 20. maj 2015 kl. 22.38
Hej Alan.
Det er blæresyge..ses tit på fersken. Har selv haft det på min fersken men det forsvandt da den blev flyttet i drivhus det har noget med det fugtige vejr at gøre
Skrevet af: Alan H., 20. maj 2015 kl. 22.45
Tak for svar...
Så er det ikke så meget at gøre!
Jeg tror at pæretræ har faktisk " Apple/Pear skab"...
Skrevet af: Claus K Madsen, 20. maj 2015 kl. 23.52
pæreskurv på dansk. Her kan du vistnok forebygge angreb næste år ved at fjerne angrebne grene i år. Slå det evt. op på plantedoktor.dk.
Ferskenblæresygen kan du ganske rigtigt ikke gøre noget ved, men der er kommet et par sorter som skulle være resistente.
Skrevet af: Alan H., 21. maj 2015 kl. 9.02
Lidt ekstra spørgsmål? Har du idé om, hvad dette kan være på min chili plante?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad er det?