Forum

Naturstyrelsen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eva Thuesen, 20. juni 2015 kl. 12.54

Naturstyrelsen har udtalt at man bør udrydde dyr som ikke er »dansk« Vores dræbersnegle er ikke dansk. Jeg ville meget gerne vide hvordan de vil udrydde disse snegle?!? Jeg har fået lov af vores »overbo« (på den anden side af vejen) at gå rundt på heste folden og samle snegle: Der er mega mange snegle der lever dèr. Søndagsavisen skrev at man skal samle og dræbe dem før 1.juli for hele juli og august lægger de æg. Det tror jeg så ikke at de gør for jeg slår MANGE små snegle ihjel. Den meste økologiske måde er at samle dem ind (jeg bruger en spand og hælder kogende vand over dem) eller hakke dem over. Alle de forskellige forsøg gider jeg ikke at gå igang med. Rundt i haven hver morgen og hver aften er effektivt. Alle haveejere har en pligt at dræbe sneglene. Desværre er det ikke alle der gider. Sørgeligt For os andre. Venlig hilsen Eva

Nyt svar til emnet »Naturstyrelsen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Naturstyrelsen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider