Forum

Sprøjtesvovl.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise Rosenkilde, 3. oktober 2004 kl. 10.38

Jeg har via denne hjemmeside fået oplyst, at sprøjtesvovl er godt mod meldug i vin.

desværre kan jeg kun købe sække med 25 kg, og den portion synes jeg er for stor til vores familie forbrug.

kan der købes mindre mængder?

jeg har søgt på denne hjemmeside, men har ikke kunnet finde svar.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Wehnert, 22. februar 2005 kl. 15.29

Hej Lise Rosenkilde
Jeg ser, at du allerede oktober 2004 efterlyser sprøjtesvovl i mindre portioner end 25 kg. Jeg har der samme problem med mine druer, som du har, og ringede til Vincenter, tlf. 36 86 40 00. Jeg talte med en venlig herre, som jeg fortalte, at jeg kun har tre vinplanter på min terrasse. Til det svarede den venlige herre, at jeg blot skulle sende en mail på mailadressen – info@vincenter.dk – med mit navn og adresse, hvorefter jeg vil modtage en lille pose med 50 gram sprøjtesvovl, hvilket ifølge den venlige herre er tilstrækkeligt.

Med venlig hilsen Poul Wehnert

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Købke, 11. juli 2005 kl. 20.47

Sprøjtesvovl kan købes i små portioner hos vinmager.dk. se hjemmesiden www.vinmager.dk. eller bestil på vinmager@vinmager.dk. (19 kr pr 100 gram)

Venlig hilsen

Bent Købke

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Wehnert, 12. juli 2005 kl. 12.56

Vi havde 2004 alvorlige angreb af meldug i vore 3 drueplanter, der står under vores overdækkede terrasse. Vi prøver efter anvisningen fra forhandleren af sprøjtesvovl at sprøjte vore druer. Vi kan konstatere, at der i år ikke er ansat én eneste klase, – men i dag – 120705 – er der ikke konstateret noget som helst tegn på meldug. Altså! Metoden virker. Vi skal blot vente et år på igen at få udbytte. Vi har også – for en sikker heds skyld – sprøjtet vores schyler-drue, der står i drivhuset, og den bærer druer som aldrig før.

Hilsen Poul Wehnert, Jægerspris

Nyt svar til emnet »Sprøjtesvovl.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Sprøjtesvovl.

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider