Forum

Almindelig Taks går ud

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Daniel Ødegaard, 19. september 2015 kl. 9.53

Hej,

For andet år i træk har jeg (forsøgt) at plante en almindelig taks hæk. Den nuværende plantede jeg i det tidlige forår (og grave den jeg plante året før op) og den har stået flot og lysegrøn indtil ca. starten af august. Nu et den begyndt, først at blive brun, og derefter at gå helt ud. Det et tilfældigt hvilket planter der "starter" med at gå ud. Det skal siges at hækken har fået rigeligt med vand. Det er andet år jeg forsøger mig og dermed en masse arbejde og udgifter til følge. Hækken er (samle), ca. 40 m. Enkelte plante har det rigtig godt, har den rigtige farve og ser sunde ud.

Er der nogen som kan komme en en forklaring på hvad der går galt eller hvad jeg før forkert?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 19. september 2015 kl. 13.07

Uden at jeg skal sige præcis hvad der er gal så ved jeg at det største problem er at give dem nok vand og de skal have virkelig have meget vand.

Det plejer at være det almindelige svar du får herinde.
Jeg har set billeder af andre taks som minder om dine
og hvor svaret har været vandmangel

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 19. september 2015 kl. 22.26

Jeg har plantet en taks i sommerhuset (flyttet den med hele rodklumpen fra en anden placering på grunden). Selv om jeg vander den meget, når jeg er deroppe, ser den altid ud som om den mangler vand, så det gør den nok.

Nyt svar til emnet »Almindelig Taks går ud«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Almindelig Taks går ud

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider