Skrevet af: K.M. Jenssen, 25. september 2015 kl. 17.06
Myrer æder løs på mine pærer. Nogen der har et godt råd?
Skrevet af: Tom Andersen, 25. september 2015 kl. 18.00
Har du ikke et billede af problemet?
Det er meget sjældent at myrer er et stort problem i afgrøder - bortset fra deres lusefarme :) Det er nok hvepse, der har startet angrebet og banet vejen til sukkeret. Det problem plejer ikke at være større end der er nok til alle.
Et billede ville også vise de vækstbetingelser du har givet træet og måske forklare din oplevelse.
Myrer kan forhindres adgang til træets krone ved at bruge limfælder/ limbånd.
Skrevet af: Tilde P., 25. september 2015 kl. 19.40
Det er naturens gang, hvor alle prøver at få del i den overflod af søde sager, der er lige nu, inden det hele går til jo nærmere vi kommer vinter.
Træet sker der ikke noget med. Pærerne falder alligevel af på et tidspunkt.
Hvis stilken vil slippe, så pluk dem af og opbevar dem udendørs i skygge og i tørvejr til de kan bruges.
Skrevet af: Søren S Duun, 27. september 2015 kl. 11.33
Jeg tror også at der er mange som har myrer i blommetræerne og det kan næsten ikke undgåes
Men hvordan er det med hvepse? Jeg syntes ikke at have set særlig mange i år.Hvor mange har i set .
Skrevet af: Tom Andersen, 27. september 2015 kl. 11.49
Der har været hvepse på jagt i kålbedene, hvor de er meget velkomne, ellers har jeg næppe bemærket dem.
Da jeg havde blommetræer, var der lidt for mange efter min smag :)
Myrer har jeg hvert år - de er også velkomne på trods af de gener de en sjælden gang kan give, f.eks. i fignerne.
Skrevet af: K.M. Jenssen, 27. september 2015 kl. 18.49
Tak for gode råd. Enig i at vi skal dele ud af havens grøde. Men det er 1.gang at mit lille pæretræ har fået så mange frugter. Og det irriterer at hvepse og myrer tager for sig af mange af dem : (. Kunne de endda ha' gnasket færdig på et par stykker kun...
Skrevet af: Eivin Knidsen, 27. september 2015 kl. 21.37
Man siger, at benævnte myrer ej er glade for kanel - og derfor kan man maaske drysse jorden ved foden af dette træ med kanel, om dette maatte holde dyrene væk derfra.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. september 2015 kl. 19.51
Jeg har mange hvepse i druerne i drivhuset lige nu - men har ellers ikke set ret mange i år...
Skrevet af: Eivin Knidsen, 28. september 2015 kl. 21.43
Det er rigtigt, Anja, det har været et magert hvepse-aar, og det kan vi jo saa gaa og glæde os over.
Mvh Eivin(^_^)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Myrer i pæretræet