Skrevet af: Preben Lynggaard, 22. februar 2016 kl. 11.17
Jeg har mange hosta i min have, fordi jeg godt kan lide dem...det samme kan sneglene, så jeg får aldrig andet end bladribberne at se på...jeg har fået et tip, gående på at drysse et lag grannåle på jorden under og omkring planterne, fordi sneglene efter sigende skulle være meget modvillige til at bevæge sig på det underlag...nogen der har prøvet det, eller har andre forslag? ( Gift udelukket)
Skrevet af: Mogens; E., 22. februar 2016 kl. 14.00
Mine Hosta planter også været kraftigt ribbet af snegle. Sidste forår plantede jeg et par hvidløg ved hver Hosta, og det holdt sneglene væk.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. februar 2016 kl. 8.17
ferramol sneglemiddel er ikke en gift da det kun består af hvedeklid og jernvitriol og det virker effektivt
Skrevet af: Preben Lynggaard, 23. februar 2016 kl. 8.57
Hej Mogens
Tak for dit indlæg...jeg vil gerne finde en mere varig løsning end at bruge gift. Jeg har mange vinbjerg-snegle, som jeg ikke vil af med, ikke mindst fordi det ikke er dem, der forsynder sig på mine hosta'er.
Skrevet af: Tom Andersen, 23. februar 2016 kl. 12.10
@Preben
Du slipper nok ikke for at samle slynglerne morgen og aften. Ofte mindsker det hurtigt problemet.
@Mogens
Dine oplysninger om indholdsstoffer er ikke korrekte.
Desuden har alle kemikalier, som du hælder ud over jorden en ofte negativ påvirkning af dens organismer.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. februar 2016 kl. 8.34
@ beklager at jeg skrev jernvitriol - det korrekte er jernfosfat
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. februar 2016 kl. 8.39
og det er uskadeligt for andre dyr end snegle det man hører om skadevirkninger på hunde og pindsvin stammer fra mesourol som er købt i Tyskland og indført ulovligt i dk.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. februar 2016 kl. 22.54
Jeg har også mange hostaer, men de har ingen interesse hos sneglene, som år for år er blevet færre. Hvis jeg havde flere, ville jeg plante et par tagetes som lokkemad. Så kan man samle sneglene på dem og eventuelt fjerne ribbede planter.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hosta og snegle