Forum

Myrer på terrassen

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pia Eriksen, 31. marts 2016 kl. 8.49

Nu er de irriterende myrer kommet allerede kommet igen.
Jeg havde et firma ude sidste år.
Men jeg synes bare, at det er træls at skulle betale så mange penge hvert år. Jeg kan godt se, at de tilbyder en serviceaftale, hvor man bare kan ringe, når der er problemer med myrer.
jeg har nu brugt kogende vand, men ved jo godt, at det ikke virker mod myrerne, der sidder længere nede i boet.
Er der ikke nogen, der har et godt råd ?

1 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 31. marts 2016 kl. 10.28

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 31. marts 2016 kl. 10.42

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 31. marts 2016 kl. 12.21

Et godt råd er at undlade gift!

Som nogle nævner, så kan du bruge vedvarende fugt, altså vand eller du kan omlægge fliserne med en membran under, som hindrer/ besværliggør myrernes adgang til det dejlige grus.

Hvilken skade gør myrerne hos dig på din udendørs terrasse, som berettiger til gift?

Har du et billede af skadernes omfang?

Myrer udendørs gør sjældent anden skade end irritation og hører til derude - ingen insekter ingen fuglesang :)

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Rolapp, 15. august 2017 kl. 9.54

Myrer hader fint og tørret strandsand. De har ingen lommer så de kan ikke håndtere det.

Se beskrivelsen på
byggeri.dk/tip/view_tip.asp?id=218

Hocus Pocus. Den ultimative løsning.

5 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. august 2017 kl. 10.11

6 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. august 2017 kl. 10.17

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Rolapp, 15. august 2017 kl. 10.57

Hvor banal en kommentar.

Det siger sig selv at hvis du har en belægning der er "stærkt undermineret" at myrer, så tager det jo længere tid at genoprette situationen. Der er jo mange flere lufthuller fra myrerne der skal fyldes. Og så længe myrerne kan bevæge sig rundt under stenene vil de selvfølgelig forsøge sig med at grave.

Hvis du var ved at blive fanget ville du sikkert også forsøge at undslippe.
Jeg har endda oplevet at de store myrer forsvandt og der kom små myrer i stedet. Men jeg fortsatte da bare, så efterhånden forsvandt de små også.
Så hvis du stille og roligt forsætter med det FINE STRANDSAND så vil hullerne fyldes op og myrerne får stadig sværere ved at komme rundt under stenene.
Samt at belægningen bliver stabiliseret.

Lad mig komme med dette forslag:
På tørre dage, FINT TØRT STRANDSAND, en tur morgen og aften med spanden, 5-10 min., så får du kontrol over dit myreproblem under terrassen.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. august 2017 kl. 11.51

9 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 15. august 2017 kl. 11.54

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Rolapp, 15. august 2017 kl. 13.19

Jo finere sandet er desto bedre, og det må man jo hver især afgøre hvad man kan skaffe.
Det fine strandsand ( hentet de rigtige steder) har nok den yderligere fordel at det er blevet slebet "rundt" så det bedre kan trille ned i myrehullerne.

Med hensyn til dit forsøg med et lag strandsand oven på fliserne tror jeg at det er en dårlig ide, da det nok vil forhindre myrerne i at åbne op så strandsandet kan komme til. Endvidere bliver belægningsgruset blandet med strandsandet og det bremser også at strandsandet kan komme ned i myrehullerne.
Men held og lykke med forsøget

Nyt svar til emnet »Myrer på terrassen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Myrer på terrassen

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider