Skrevet af: Line Guldborg, 26. april 2016 kl. 13.23
Hej
Jeg har for nogle uger siden sået en masse forskellige frø. De spirer rigtig fint, men i næsten dem alle er jorden blevet grøn ( og i en af dem er der noget der ligner hvid mug). Hvad kan det mon være og er det skadeligt - både at opholde sig i nærheden ( de står i mit soveværelse) og at spise?
Mvh Line
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 26. april 2016 kl. 14.30
Det er alger og mug. Måske vander du lidt rigeligt?
Skrevet af: Line Guldborg, 26. april 2016 kl. 19.58
Tusind tak for svar.
Det kan vist godt tænkes jeg er kommet til det. Kan jeg gøre noget ved det, eller er løbet kørt for disse planter?
Tænker om jeg evt. kan sætte dem udendørs, i ny jord selvfølgelig. Og stadig spise dem når/ hvis de danner frugt.
Skrevet af: Mogens; E., 26. april 2016 kl. 21.21
De har fået alt for meget vand, og når der så ikke er hul i bunden af bakken mugner jorden og planterne dør.
Om igen - få fat i plast urtepotter og alm god jord. Fjern lidt af det yderste mugne jord om planterne og sæt dem så ned i det nye jord i potterne. Hvis du sætter dem udendørs nu, klasker de helt sammen pga. temperaturen. Du kan snilt spise frugterne senere.
Der dør flere planter i vinduskarmen, af for meget vand -
end af for lidt.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Grøn jord