Forum

Buksbom

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pia Bech-Dalgaard, 28. maj 2016 kl. 17.49

Hvad er det, der er kommet i min buksbom og hvad kan jeg gøre for at slippe af med det?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 28. maj 2016 kl. 21.45

Jeg venter også svar med spænding. Jeg havde selv samme pulver i min buksbom sidste år og har sidenhen tænkt på om det er noget den udskiller eller om det er et dyr eller nærmere bestemt et insekt.

Jeg glemte at lugte til det .

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 28. maj 2016 kl. 22.18

Uldlus vil jeg mene.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 28. maj 2016 kl. 22.24

Hej Pia .
Jeg har Google det og fundet ud af at det er uldlus. Hvis du bruger søgefunktionen for oven og søgeer på orderne uldlus, bukbom og spørg eksperterne vil du kunne finde en artikel fra 2003 hvor eksperterne forklar hvordan du med forskellige blandinger af sæbevand tilsat forskellige doser sprit med stor sandsynlighed kan få bugt med dem .
Held og lykke.
Hilsen Søren

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Bech-Dalgaard, 29. maj 2016 kl. 18.11

Tak for hjælpen, jeg havde selv checket det på google og mente ikke helt, at det lignede og håbede, at det ikke var det, for det lyder ret besværligt at fjerne ;o)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 29. maj 2016 kl. 21.12

Måske skal du bare lukke øjnene for det for det kan være at det retter sig op igen med tiden . Det er p.g.a vandmangel at vi har alle disse lusse angreb .

Nyt svar til emnet »Buksbom«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Buksbom

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider