Skrevet af: James F., 3. juni 2016 kl. 14.42
Jeg var hos min gl. mor i formiddags, da hun ikke lige var at se foran huset, gik jeg om bagved for at se til figenplanten.
På min vej så jeg et særpræget syn ... Den gl. mor havde sat 8 dybe tallerkener ud på græsplænen, med VAND i!
Jeg tænkte, at det måtte være det første tegn på demens...! ;)
Ved nærmere eftersyn, fik jeg øje på tallerkenernes indhold, - og SÅ faldt 10ørene (en mønt fra gl. dage) omsider.
I hver tallerken lå gåsebiller i snesevis (gl. udtryk for 20 stk.) Og Så dukkede den gl. op. Hun kunne fortælle, at de hvide tallerkener kun havde stået på plænen i 2½t. ... Jeg var målløs.
I er velkommen til at kopiere tricket - med fare for at blive antaget for at være dement...
;)
NB: Fuglene æælsker gåsebillesuppen.
Skrevet af: Gartner Duun, 3. juni 2016 kl. 17.50
Jeg tror at de har søgt op til vandet p.g.a varmen for at blive kølet af .
Det kunne være sjovt om man også kunne lave det i september måned. Men så længe de kan høstes på denne måde er det bare at høste løs og så give dem til hønsene bagefter .
Skrevet af: Anonym bruger, 3. juni 2016 kl. 19.08
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Søren Thrysøe, 4. juni 2016 kl. 1.49
Har desværre ikke 8 men 7 hvide tallerkener stående på vores plæne. De har været total fyldte, hver morgen når jeg kiggede og tømte dem. Men det er et godt trick til, at få bugt med nogle af billerne.. VH. Søren T.
Skrevet af: Anonym bruger, 4. juni 2016 kl. 9.05
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > TIP til Gåsebille selvmord! ;)