Forum

Sneglefælde til dræbersnegle.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 31. december 2004 kl. 12.25

Hvis der er nogle der har problemer med dræbersnegle. kan der købes nogle rigtige gode nogle på www.billigtagrodukter.dk eller www.porsholdt-andreasen.dk

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Bringsøe, 3. januar 2005 kl. 10.50

Hej Thomas.

Du har vist skrevet de to websites forkert, idet jeg formoder, at det drejer sig om disse to:
www.billigtagprodukter.dk
www.porsholdt.dk/

Du skriver ikke noget om, hvordan fælden virker, og beskrivelsen på de to sider er også meget mangelfuld, og hos Porsholdt-Andreasen mangler prisen endda! Kunne du fortælle lidt om princippet i denne fælde, og hvorfor den skulle være så fremragende i forhold til de metoder, der ellers er beskrevet her:
www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/skade_og_nyttedyr/297.html

F.eks. hvilket medie skal bruges i fælden?

Med venlig hilsen
Henrik Bringsøe

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 4. januar 2005 kl. 11.23

Hej Henrik
sorry det gik hvis lidt hurtig
du skal stille Sneglefælde ca 5 meter fra hinanden og ca 50 cm fra hækken, der følger gift med når man køber dem,den er indrette således at pindsvin ikke kan komme op i den, og at børn ikke kan åbne dem!

den kan kun åbenes ved hjælp af en Skruetrækker

håber at det er ok Henrik

mvh Thomas

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Bringsøe, 4. januar 2005 kl. 11.59

Hej Thomas.

Tak skal du have. Dog er jeg ikke videre begejstret for brug af gift. Er der en deklaration på, hvilken gift det er? Det er ikke, fordi jeg er specielt kyndig på dette felt, men det kan være, at andre her på Havenyt kender den pågældende gift.

Med venlig hilsen
Henrik Bringsøe

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Charlotte, 6. januar 2007 kl. 10.28

Hej Henrik og hej Thomas.

Jeg kan se at I ikke er opmærksomme på, at der sidste sommer åbnede en ny, stor web-shop, udelukkende med produkter til bekæmpelse af snegle. Og alt er vel at mærke giftfrit. Ud over produkterne, er der rigtig mange gode råd og tips. Prøv at se den på www.snegleforum.dk.

Med venlig hilsen
Anne C.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Allan, 8. april 2008 kl. 13.52

Der er også den helt nye dræbersnegle fælde fra planteriget!

den er genial og billig at anskaffe sig.

Mener den koster 99 dkr for 4 fælder.

den kan findes på planterigets webside
www.planteriget.dk

Hilsen
Allan

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stefan Mølgaard, 19. maj 2008 kl. 12.26

Ja, kender den godt...

Men jeg synes det er temmelig ulækkert at se på grøden af døde snegle i fælden. Den burde være lavet af et materiale der ikke er gennesigtigt...

/stefan

Nyt svar til emnet »Sneglefælde til dræbersnegle.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Sneglefælde til dræbersnegle.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider