Forum

Dræbersnegle!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 25. juni 2016 kl. 6.58

Er der andre der har observeret at der næsten ingen dræbersnegle er i år ?

På trods af en mild vinter, og ret fugtigt forår.

Men det er da glædeligt hvis det fortsætter sådan.

1 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 25. juni 2016 kl. 7.05

Ja, men de har nu aldrig været det store problem her i haven.

2 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 25. juni 2016 kl. 7.10

Jeg tænker bare på om der er nogle andre dyr der har fundet ud af at spise dem.

Jeg har lidt mistanke til om det kan være tudser, der er kommet rigtig mange skrubtudser her i haven de senere år.

3 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 25. juni 2016 kl. 7.21

Jeg har heller ikke mange. havde tilskrevet det min konsekvente jagt på de de seneste to år. Der er dog nogle stykke hver dag.

4 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 25. juni 2016 kl. 7.28

3660 Stenløse. Vi har masser her. Trods flittig jagt tidligere år. Mange flere end sidste år. Er lige ved at opgive ævred med køkkenhaven. Har nu købt Ferramol til udvalgte planter. Håber det hjælper.

5 af 16 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. juni 2016 kl. 9.04

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. juni 2016 kl. 10.20

Der er sikkert flere end de 4 jeg har klippet i år, men med vilde grøntområder til 3 sider, fornemmer jeg også færre iberiske snegle. Har luret på om det er vinbjergsneglene, som dræber æggene. Har kun strøet Ferramol enkelte steder med spiselige afgrøder (urter).
Ingeborg

7 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 25. juni 2016 kl. 11.33

Jeg har også fået enkelte vinbjergsnegle, men ved ikke hvor de er kommet fra.

8 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 25. juni 2016 kl. 11.40

jeg har rigtig mange vinbjergsnegle og har altid haft det,

9 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Camilla B., 25. juni 2016 kl. 15.04

Ja, har kun set 2 i år, normalt kan jeg klippe flere 100 om ugen, så jeg har tænkt det samme. Det har været tørt og koldt i foråret, men det plejer ikke at være nogen hindring for sneglene her hos os.

10 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. juni 2016 kl. 23.41

De trives fint hos mig - jeg har dem på andet år, og der er flere i år end sidste år.

Jeg har sat små foderstationer ud med Ferramol, som vinbjergsneglene ikke kan komme ind i, og klipper/træder på dem, jeg ser...

11 af 16 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 26. juni 2016 kl. 1.01

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

12 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 26. juni 2016 kl. 6.51

Hvis det er henvendt til mig - det er vinbjergsnegle, som jeg har haft en bestand af i alle de snart 30 år, jeg har boet her :)

13 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 26. juni 2016 kl. 10.54

Vi har mange af dem!
Og det er super-øv, da jeg har en del flere krukkeplanter end ellers, og de elsker at spise mine Hippeastrum på sommerferie, også knopperne! ;-CCC Og margeritter, der får ædt ALLE deres kronblade.

Jeg er ved at tage magten over haven, så der er mere kortklippet græs fremfor vildnis af nælder, brombær og snerler/tidsler.
Men det virker mere mod Vinbjergsnegle- og til fremme af nøgensnegle. Så nu ved jeg sørme ikke- om den fremkommelige have- er sjovere end vildnisset?

Jeg har anbragt nogen ølfælder (ved godt, det er dyremishandling!), og har anbragt klippede dyr i dem. Det virker effektivt nok. Men utroligt klamt!

Og så drukner de der ækle snegle sig alligevel i vand... Som i regnvandsbeholdere.

Nå men salvie, oregano og lavendel synes resistente. Og mynte. Og cironmelisse. Altså i krukker.

Det værste er de snegle- kattene tager med ind i pelsen. UFF!

Mvh
Tine- der afskyer snegle...

14 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. juni 2016 kl. 14.18

Jeg har ser mange små dræbersnegle omkring krukkeplanter og såede toårige i potter lige efter vinteren. Så jeg troede egentlig at vi fik rigtig mange dræbersnegle i år. Det er ikke sket, så måske afskrækker tanken at jeg købte hele 5 kg Feramol så meget at de har skyndt sig væk. Noget andet er, at jeg strør mit græsafklip i alle bede. Det er sikkert træls for sneglene at slæbe sig hen over. Det må jo sætte sig i slimen og forhindre videre fremmarch.
Mine naboer har spurgt om jeg ikke er bange for at græsafklippet skal så sig selv i bedene, men vi klipper jo altid før græsset går i frø!
Ingeborg

15 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inga Würtz, 27. juni 2016 kl. 14.05

Jeg har aldrig haft så mange dræbersnegle som i år! Hver aften går jeg ud med en langskaftet grensaks og klipper hovedet af sneglene. Jeg kan sagtens snuppe op mod et par hundrede! Samtidig går jeg og nyder havens skønhed og dejlige dufte.

16 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Bæk, 27. juni 2016 kl. 17.31

4500 Nykøbing Sjælland: Indtil videre ganske få hos mig i år, jeg har vist i alt klippet 5!

Andre år har jeg taget flere hundrede hver aften, så jeg fatter ikke en pind.

Nyt svar til emnet »Dræbersnegle!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Dræbersnegle!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider