Forum

Jordlopper

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan Damskier, 3. juli 2016 kl. 22.46

Hvordan minimerer man eller undgår jordlopper? Jeg er vild med rød sennep, men det er jordlopperne i min have også.

mvh Jan Damskier

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. juli 2016 kl. 10.20

Man skulle kunne fange dem ved hjælp af en limplade der stryges hen over jorden.

Jordlopper er vilde med alle korsblomstrede, tror jeg.

Du kan bruge net eller forkultivere planterne, angrebene plejer at være koncentreret til de helt små planter,

Hvad bruger man rød sennep til?

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Damskier, 4. juli 2016 kl. 22.57

Jeg har i år forkultiveret planterne, men lige lidt hjælper det, så jeg vil afprøve din ide med fiberdug.

Rød sennep kan spises i salater, eller let smørstuvet, eller i wokretter - men allerbedst i en blanding med andre spinatlignende blade, fx sølvbede og stolthenriks gåsefod -eller de japanske bladplanter. Brug kvark eller mager creme fraiche. Det er ret lækkert, men svinder ind - ligesom spinat gør.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. juli 2016 kl. 23.26

Ikke fiberdug på denne årstid, men insektnet. Du får det for fugtigt under fiberdug. Det kan du bruge marts, april og primo en almindelig maj.

Alle de asiatiske skal jeg til at starte nu - rød sennep må kunne nås, når det blot er som salat og ikke frøet der skal høstes. Hvis jeg kan finde frø nu ...

Tak for opskrifter :)

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Damskier, 5. juli 2016 kl. 22.25

kære Tom Andersen

Dette er lidt privat, ved det at man ikke må reklamere her. Men jeg har erfaring med flere gode netfirmaer. Så send mig en mail - privat - og jeg sender dig oplysningerne om disse netfirmaer.

Hvad er insektnet? De store, med huller i, som sommerfuglene ikke kan lide? Men jordlopper ???

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Damskier, 5. juli 2016 kl. 22.32

Og her glemte jeg jo: jan.damskier@gmail.com

mvh

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 5. juli 2016 kl. 23.48

Jan, du spørger bare dine forbindelser - de ved godt hvad et insektnet er eller ved Google det :)

Nyt svar til emnet »Jordlopper«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Jordlopper

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider