Skrevet af: Elin Stensland, 17. juli 2016 kl. 19.19
Kære alle haveglade sjæle,
mine roser er ret triste i år - hvad er der mon sket? Og, ikke mindst, hvad kan jeg gøre for dem??
På forhånd tak for hjælpen!
Kh. Elin
Skrevet af: Tine Horsum, 17. juli 2016 kl. 19.59
Mine er også ret triste: Det regner for meget- og solen har skinnet for lidt!
Især roser med meget tætte blomster, kan ikke døje regnvejret, og vi har pt fået næsten al den nedbør, man i gennemsnit får for hele juli.
Tætte blomster, tager mere skade af regn. Mine miniroser, der elsker at gro i deres krukke, har kedelige blomster, selvom de ellers gror, som ukrudt.
Mvh
Tine- og New Dawn blomstrer desværre kun på de tynde grene. Men den kraftige er på vej op i det træ, jeg håber, den vil dække. :-)
Skrevet af: Henry G., 18. juli 2016 kl. 9.50
Hej Elin hvis du fjerner de visne blade og stængel vil det pynte på planten, men det vil også hjælpe rosen, at den får bedre forhold, derfor fjern alle de "vilde" planter den er begravet i så den får lys og luft omkring sig. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Elin Stensland, 21. juli 2016 kl. 14.27
Kære begge,
tusinde tak for hjælpen! Jeg har nu givet planterne en kærlig makeover, fjernet gule blade og visne stængler. De tager sig meget bedre ud. Og luget godt og grundigt om benene:-) Og det hjælper, at solen omsider er kommet, og gør sit! Jeg tænkte, om det mon er skurv der gør bladene så plettede og gule?
Jeg har plantet lodden løvefod rundt om roserne, da jeg synes det ser pænt ud med noget fylde for neden - er det mon en dårlig idé, Henry G., nu du siger de skal have lys og luft omkring sig?
Kærligste sommerhilsner fra Elin!
Skrevet af: Tine Horsum, 21. juli 2016 kl. 22.47
Jeg tror, men ved det ikke, at Henry Gs kommentar gik på snerlerne?
Men ja- varme og sol- og gødning og vand, skal der til. :-)
Skrevet af: Henry G., 22. juli 2016 kl. 10.56
Hej Tine i dette tilfælde var det ikke kun snerlen jeg tænkte på , men når det er Rosens plads, skal der ikke være et vildnis af andre planter under og tæt omkring den, derimod lys, luft, vand og næring. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Kan mine roser blive glade igen?