Skrevet af: Karina R., 22. september 2016 kl. 11.43
Jeg har to skønne peberfrugt-planter på min altan, som jeg selv har sået. I min ivrighed gav jeg dem et stort skud gødning, der nok resulterede i at begge planter blev ramt af ødemer på undersiden af bladene. Jeg stoppe straks med gødningen og alle nye skud syntes smukke og grønne uden blister på undersiden. Men for nogle uger siden begyndte de langsomt at se værre og værre ud.
Hvad er der galt med mine planter, og kan jeg redde dem?
Skrevet af: Henry G., 22. september 2016 kl. 15.26
Hej Karina du har fået Rødt Spind i dine planter, og det er næsten umuligt at fjerne udendørs. Henry G.
Skrevet af: Anja Egeriis, 22. september 2016 kl. 23.49
Det kunne også ligne en omgang thrips - desværre også noget møg at komme af med...
Skrevet af: Karina R., 23. september 2016 kl. 11.10
Årg træls. Jeg synes bare virkelig ikke at planterne har dyr på sig overhovedet. Så jeg havde lidt udelukket skadedyr. Kan de være mindre end hvad man kan se med det blotte øje? Og heller intet spind at se.
Kan insektspray hjælpe? eller at klippe planten ned og ompotte?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad fejler min peberfrugt?