Forum

Citron/appelsin smider blade og frugt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne, 7. marts 2005 kl. 10.30

Hej
Jeg har et citrontræ, et appelsintræ og et "appelsintræ" med små sure appelsiner.

Jeg har gødet mine planter i sommeren. Da jeg tog dem ind i efteråret begyndte de at blomstre helt vildt, jeg bestøvede med held og en masse små frugter viste sig.

Pludselig begyndte alle 3 at smide blade og frugter over en længere periode. Hvad har jeg gjort galt? Er det noget med vandingen eller temperaturen.

Da jeg tog dem ind kom de i en temperatur lidt køligere end stuen, da de var færdig med at blomstre blev de flyttet til et køligt rum til overvintring. Nu har det skaldede citrontræ fået skjoldlus som jeg er igang med at bekæmpe, det der imidlertid ud til at være svært.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da citrusdyrkning er noget der interesserer mig meget på trods af at jeg ikke endnu har fået frugter i 3 år.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebekka, 13. februar 2006 kl. 9.55

Hvor meget skal tempraturen være for et appelsintræ, hele året altså?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle, 24. april 2009 kl. 18.07

Mit appelsintræ, som har stået inde hele vinteren og blomstret og har ''visne'' appelsiner nu har fået store, hvide skjoldede blade. Hvad er der sket?

Nyt svar til emnet »Citron/appelsin smider blade og frugt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Citron/appelsin smider blade og frugt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider