Forum

Millioner af snegle med hus på ryg

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Mette S.P., 1. maj 2017 kl. 23.29

Kære forum
Er jeg den eneste, der plages af at der er store mængder af almindelige havesnegle omkring mig?
Vi har Cortoneaster som kantbeplantning og så snart, det regner, invaderes min have af virkelig mange snegle.
De æder alt på deres vej.
Gode metoder til at finde og begrænse de skader, de laver.
(Ja. Jeg ved godt, at jeg ßkal være glad for sneglene og at de er vigtige i økosystemet, meen vel ikke når de kommer i hundredevis?)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 2. maj 2017 kl. 8.35

vi bruger ferramol som er miljøvenligt ellers havde vi heller ikke planter i haven

2 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 2. maj 2017 kl. 9.38

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 3. maj 2017 kl. 0.58

Vinbjergsnegle kan lide grønt- og især afklip heraf. Så har man dem, kan man med fordel smide græsafklip og ukrudt i et hjørne/kompostbunken. Så kommer de ilende, og dog- det er jo snegle, så de iler ikke. Men de kommer. ;-) Så hurtigt, de kan krybe.

Men dræbersnegle (uden hus og de huserer om natten og i vådt vejr)- kan æde meget mere. Jeg har ihvertfald færre af dem med hus nu.
Mine Hippeastrum kommer ikke mere ud om sommeren- de bliver ædt af snegle. (Her mistænker jeg vinbjergene!). Krydderurter kan de fleste snegle ikke lide.

Mvh
Tine- Snegleoffer- Jeg får traumer af at klippe drøbersnegle. UFF.

Nyt svar til emnet »Millioner af snegle med hus på ryg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Millioner af snegle med hus på ryg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider