Forum

Hvad fejler mit ferskentræ?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: F. Ghali, 25. maj 2017 kl. 15.14

Mit ferskentræ er ved tabe alle blade.

Det står i et drivhus, og det er nu to år siden jeg fik det plantet direkte i jorden, ikke i en potte. Det bærer frugt som modner og er nu på en valnødstørrelse. Jeg har glædet mig til den lille høst altså ind til her på det sidste, hvor løvtab er ved at sætte en stopper for euforien.
Jeg kan godt se, at det ikke er blæresvampen. Bladene får lyse pletter som bliver brune, senere endnu mørkere brunt og tilsidst et hul, hvor pletterne har været. Der er rustrøde/rustbrune farve på stammen også. Jeg har bortlagt bladene straks, som de faldt af (i et glas med låg og de ser værre ud end dem som ses på billedet, De viser mellemfasen) og nu nipper jeg bladene af når de får begyndende pletter.
Jorden er ikke våd, slet ikke på det øverste lag, let havejord. Det er et Riga-fersken. Hvad kan der gøres og hvad er for en sygdom? Venligst
F. Ghali

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 25. maj 2017 kl. 19.18

Hej F.G. prøv at søge på nettet efter Fersken Rust, så kan du læse noget om hvordan man kan begrænse angrebet. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Hvad fejler mit ferskentræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad fejler mit ferskentræ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider