Skrevet af: Mads Haagen, 13. juni 2017 kl. 22.08
Hej havevenner
Jeg har rosenkål, palmekål, alm kål og purpurkål som alle er spist - men af hvem/hvad? Der er ingen spor, ekskrementer eller lign!
HJÆLP
Mvh Mads
Skrevet af: Tilde P., 13. juni 2017 kl. 22.18
Hej.
Det er altid godt med et billede.
Hvor store var kålene og er de helt væk?
En mulighed kunne være skovduer, hvis der er sådanne i området. Duerne lever af sprøde grønsager på denne tid af året og kan være hårde ved kålplanter.
Vh. HPP
Skrevet af: Bo G., 21. juni 2017 kl. 10.24
Et andet bud er snegle. Jeg har både agersnegle ig dræbersnegle, og de kan sagtens finde på at gå amok i mine kål. Hold øje med, om der er slimspor efter sneglene.
Skrevet af: Henry G., 21. juni 2017 kl. 10.55
Hej Mads kan det tænkes at du har mosegrise i nærheden af dine kål? For en del år siden boede vi i nærheden af Ry, og havde en lille have hvor vi havde plantet ca. 25 div. kålplanter, de groede fint, men da de begyndte at sætte Hoveder forsvandt alle planterne (med rod) efterhånden uden at efterlade noget spor. Men da jeg kom til efterårsgravningen kom det frem hvem synderen var, nemlig mosegrise der havde opbygget et forrådskammer. Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvem spiser mine kål?