Forum

Blodblomme har tabt bladene

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nana E., 10. juli 2017 kl. 13.38

Hej. jeg har 5 smukker blodblommetræer stående midt på en skråning med bøgepur. Træer og hæk er sat samtidig for 15 år siden. Desværre ser et (men kun ét) træ i midten næsten ud som om den er ved at gå ud. Det havde færre blade end de andre sidste år, og nu er det næsten bladløst med mange nøgne gren. De blade der er tilbage hænger slattent, og ser hullede ud. træet havde i det tidlige forår fin blomstring ligesom de øvrige. Hvad er der galt med det, og kan det reddes? Ud over at det er svært, så ødelægger det symetrien at fjerne det :-(

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 10. juli 2017 kl. 17.52

Hej Nana
Du skal bare have plantet en ny - og måske skal du skifte et par spande fulde jord.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 10. juli 2017 kl. 20.52

Det skyldes sikkert bakteriekræft. Jeg har selv mistet en abrikos på den konto i år. I den forbindelse har fået oplyst at der er lidt af en epidemi af bakteriekræft i år.
Sommetider giver sygdommen brune pletter på bladene inden de visner helt. Selvom dit træ evt. ikke har det symptom, så er der få sygdomme som spreder sig så hurtigt i træet.

Du skal have det fjernet fra haven. Helst i tørvejr. Jeg ville se tiden an inden jeg plantede nyt. Sygdommen er jo nok stadig det efterladte rodsystem vil jeg tro.

Nyt svar til emnet »Blodblomme har tabt bladene«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Blodblomme har tabt bladene

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider