Forum

Kaktus sygdom :(

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Loft Karlsen, 15. august 2017 kl. 17.04

Hey der er begyndt at komme brune/mørke plamager på min vinterhårdføre kaktus. Plamagerne er kun på den ene side og er for nyleligt dukket op.

Nogen der ved hvad man gør eller kan gøre :)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. august 2017 kl. 18.55

Jeg kan nu ikke se nogen brune pletter , men jeg mener at kunne se uldlus . står den plantet på friland? .og er det en Cylindropuntia af en slags..............

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Loft Karlsen, 15. august 2017 kl. 18.59

hey, mener det brune imellem piggene, det stikker ud. Det er noget brunt som man kan pille af, og så den grøn inde under :D Uldlys har den ikke noget af. Den står i en potte i drivhus året rundt, har også på friland
:D

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Loft Karlsen, 15. august 2017 kl. 19.01

og ja det er en Cylindropuntia Spinosior.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. august 2017 kl. 22.19

Det er svært at se noget forkert , måske noget corking eller solsvidet , det hvide der er på den minder meget om uldlus , jeg mener ikke det er en Spinosoir , den har jeg selv plantet direkte i drivhusjorden og den er mere end 2 M høj og slank , men en Cylindropuntia viridiflora , hvilken farve har blomsterne .

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Loft Karlsen, 15. august 2017 kl. 22.23

Corking er det farligt eller normalt? alså om det er "ufarligt". Guleblomster, fandt den på et bjerg i frankrig for 3 år siden.

Nyt svar til emnet »Kaktus sygdom :(«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Kaktus sygdom :(

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider