Skrevet af: Sofie Rønne, 5. april 2018 kl. 17.31
Hej
Jeg har agurk, chili og cherrytomater stående i vindueskarmen sammen med peberfrugter.
De er ca 3 uger gamle og er vokset fint.
Men nu har jeg opdaget at mine agurk, chili og cherrytomater har begyndende hvide/brune pletter på bladene!
Det mærkelige er at peberfrugterne ikke har disse pletter og de har stået op ad de andre planter.
Det er første år jeg prøver at dyrke disse planter og det har gået fint indtil videre men disse pletter gør mig bekymret.
De vokser fint og bladene hænger ikke.
Hvad kan det skyldes og kan/skal jeg gøre noget for at “redde” planten?

Skrevet af: Ayoe B. P., 5. april 2018 kl. 20.17
Mit gæt er, at det er noget gødnings eller lysorienteret. Sygdom er det ihvertfald ikke. Men måske der er nogle andre herinde, der har et mere specifikt bud på årsagen? ;)

Skrevet af: Lars Holt, 6. april 2018 kl. 13.51
For mig at se, er det det første blad, der er begyndt at sygne hen. Det opfatter jeg ikke som noget problem. Om det er tidligere end normalt, skal jeg ikke kunne sige.
Toppen ser sund ud.
Hvis der var gødningsmangel ville det vise sig i de nye blade.
Lysmangel ville gøre planten ranglet.
Skrevet af: Helle M., 6. april 2018 kl. 20.07
Det kunne også være at der er kommet et par dråber vand på bladene, som så er blevet “svedet” lidt af solen?
Det ligner ikke noget der er katastrofalt 🙂
/Helle
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Pletter på mine planter