Forum

Hvad fejler mit ferskentræ Frost

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Linda Holtet Bering, 3. juli 2018 kl. 11.55

Hej for et par år siden gav jeg min mand et ferskentræ til hans drivhus
Første år kom der ferskner på der faldt af.
Læste mig til at det gør de ofte første år, bruger energien på at vokse. I år pænt med ferskner på, men de rådner på træet og falder af.
Træet er sygt bladene falder af og der sidder ligesom spind i men ingen dyr.
Jeg har følgende spørgsmål.
Skal vi klippe det helt ned nu og fjerne alt det syge eller bør vi flytte det ud af drivhuset
På forhånd tak
Hilsen Linda

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. juli 2018 kl. 12.51

Det er synd at spærre et ferskentræ inde i et drivhus , det bliver jo meget stort på friland 5-8 meter og med masser af fersken på , men det har en tilbøjelighed til at få ferskenblæresyge .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda Holtet Bering, 3. juli 2018 kl. 13.24

Hej Svend
Tak for svar
Forstår godt du synes det skal stå på friland
Før vi købte det undersøgte vi lidt om det fik anbefalet frost og satte det i drivhuset for at undgå sygdom , det gik så ikke
Hilsen Linda

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 3. juli 2018 kl. 18.45

Hvis der er spind i, så har du ihvertfald også spindemider. Men de er meget små, så de er ikke lette at få øje på.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 3. juli 2018 kl. 22.39

Det ligner voldsomt angreb af spindemider. Jeg har droppet nektarin fast i drivhus.. jeg har et træ i en krukke somjeg slæber ud hvert forår, så undgår det spindemider hos mig

Nyt svar til emnet »Hvad fejler mit ferskentræ Frost«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad fejler mit ferskentræ Frost

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider