Forum

Solskold på pæretræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Røsling, 10. august 2018 kl. 11.36

Hej, mit ca. 40 år gamle Conference pæretræ er slemt medtaget af solskold. Giver det nogen mening at vande så sent på sæsonen?

Mvh. Bente.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 10. august 2018 kl. 12.02

Er du sikker på diagnosen? Har du evt. et billede?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 10. august 2018 kl. 12.58

Vores Conference pæretræ er også skadet af tørken - der er pærer på, men der er flere end halvdelen af bladene, der er brune.
Vi har muligvis gennem årene fået for hård konkurrence fra vores Cedrus Deodara.
Her er det ikke høj prioritet, så vi venter spændt på, hvordan det vil gå til næste år.
Men Cedrus Deodara skal dog atter opstammes lidt - det er snart kvarterets højeste træ, selv om det ikke er fyldt 30 år endnu.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 10. august 2018 kl. 12.59

PS. hvis træet er ved at dø af tørst, giver det god mening at give det vand, så det kan overleve til næste år.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 10. august 2018 kl. 14.58

Mine trives, og de står opmod en sydvæg. Men jeg har også vandet dem 1-2 gange om ugen siden juni. De får ca. 15 liter vand pr gang.

Der er lidt få triste blade og nogle få pærer, der ser skurvede ud. Jeg har vandet jævnligt, da de jo står stik syd. Men jeg burde nok fjerne nogle pærer og blade.

Hvis du vil vande, så skal du vande meget og længe!

Mine to har rigtig mange pærer i år.

Nyt svar til emnet »Solskold på pæretræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Solskold på pæretræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider