Forum

Blomsterløg i spande og mosegrise

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. oktober 2018 kl. 9.11

For nogle pr siden brugte jeg meget tid og endnu flere penge på at sammensætte et flot tulipanbed. Efter 2 år havde mosegrise gjort kål på mine løg. Derefter hsr jeg plantet løgene i sorte spande med drænhuller. Spandene overvintrer et beskyttet sted med godt med blade ovenpå og imellem. Det virker fint og jeg tager spandene frem ndn blomstring. Jeg sætter spandene i mine blomsterbede og på terassen. Jeg blander gerne en tidlig og en sen sort i spandene. Selvom det ene hold er afblomstret, er der en fin grøn bladmasse tilbage.
Det gode er at jeg efter afblomstring kan sætte spandene i skjul til nedvisning og her bliver de til næste års blomstring. Dog tager jeg løgene op efter 3 år, sorterer, tørrer og planter igen.
Jeg har tænkt på at grave nogle spande ned, men mosegrise er vist også aktive oven på jorden og kan dykke ned i spandene ovenfra?
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Blomsterløg i spande og mosegrise«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Blomsterløg i spande og mosegrise

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider