Forum

Hvad fejler mit paradistræ?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pernille Karlsen, 8. maj 2019 kl. 12.43

Er der nogen, der ved hvad dette er? Og hvad man gør ved det??
Dette hvide stads sidder flere steder på planten og er kommet indenfor rimelig kort tid.

Udover at sidde på stammen, så sidder det også flere steder på de grønne stængler.

Ved ikke om det har relation til, at flere blade gennem de senere måneder har tørret ind og blevet grålige og faldet af.

Det er en plante, der betyder meget for mig, så håber sådan, der er nogen, der kan hjælpe.
På forhånd tak for hjælpen :)

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 8. maj 2019 kl. 16.59

Det er uldlus , du kan børste dem af eller bruge håndbruseren til at spule dem af , og det har ingen relation til visne blade , og en Crassula ovata tager man ikke livet af så let .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Karlsen, 10. maj 2019 kl. 18.38

Tak for svar. Jeg har nu gennemlæst diverse sider med information om dem og det er min opfattelse ud fra, hvad jeg har læst, at det er et møjsommeligt og langvarigt projekt at komme af med sådan nogle - og ikke altid med succes.
Jeg er glad for, at jeg endnu ikke er nået ud og købe alle de planter, jeg ellers havde i tankerne at købe, så det i det mindste kun er én plante, der er tale om.

Nyt svar til emnet »Hvad fejler mit paradistræ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad fejler mit paradistræ?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider