Forum

Er mine blommetræer inficerede?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Jensen, 21. maj 2019 kl. 12.14

Vi er for nyligt flyttet ind i et hus, hvori haven der står to blommetræer. Vi satte et kirsebærtræ op i hjørnet af haven, som i år har fået nogle sorte plamager på nogle af bladene. Er det bare frost eller andre skader - eller kan det være begyndende bakteriekræft?

De to blommetræer blomstrer fint, er rigtbærende med små grønne frugtanlæg nu, men har nogle underlige revner i barken - som jeg ikke ved, er enten sygdom eller frostsprængninger?
På billedet ses stammen af de ældre blommetræer, og bladene fra mit nyplantede kirsebær.

Kan I hjælpe med at guide mig i følgende:
a) Er mine blommetræer syge?
b) har min nyplantede kirsebær fået en sygdom eller det uskadeligt?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 21. maj 2019 kl. 14.10

Prøv at sammenligne med symptomerne på bakteriekræft:

plante-doktor.dk/stenfrugttrae%20bakteriekraeft.htm

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Jensen, 21. maj 2019 kl. 14.23

Revnerne virker bare ikke 'betændte' på blommetræerne, grenene ser fine ud og intet er visnet. Der kommer heller ikke harpiks fra revnerne eller blomsterknopperne.
De er mellem 5-10 år gamle.

Det nyplantede kirsebærtræ blev sat sidste efterår, og har blot pletter på bladene hist og her?

Nyt svar til emnet »Er mine blommetræer inficerede?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Er mine blommetræer inficerede?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider