Forum

Æbletræ i dårlig trivsel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria B., 20. august 2019 kl. 8.06

Hej
Har for 4 år siden plantet dette æbletræ , gul ‘ gråsten’ mener jeg det hedder.... i år ser det sådan ud... vi skal til at omlægge haven og jeg er i tvivl om det er værd at bevare eller om det ikke kommer sig igen, for noget er tydeligvis galt. Nogen der har et bud på hvad mit træ fejler?
Mvh Maria

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria B., 20. august 2019 kl. 8.07

Et nærbillede

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria B., 20. august 2019 kl. 8.08

Og lige et mere

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 20. august 2019 kl. 16.00

Det ligner skurv.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria B., 20. august 2019 kl. 16.15

Tak, og ja det er det nok. Har lige læst lidt om det. Men der står ikke noget om hvorvidt træet automatisk får det igen næste år? for så tror jeg vi fælder det træ... kønt er det ikke med skurv og det står i forvejen lidt i vejen hvor det står...

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 20. august 2019 kl. 20.29

Du har skurvsvampen i haven (og måske i nabohaverne). De forsvinder ikke ved at fjerne et træ, der er under mistanke.
Skurv er ikke skadelig for æblet, men måske for ejerens øje.
Læs om resistensen for den æblesort, du har nu. Hvis den ikke kan trives usprøjtet, så bør du vælge en bedre sort.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maria B., 20. august 2019 kl. 21.45

Hej tak for svar. Jeg kan læse mig frem til at det desværre eneret modtageligt så må nok få det skiftet ud...

Nyt svar til emnet »Æbletræ i dårlig trivsel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Æbletræ i dårlig trivsel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider