Forum

Frangipani på Fuerteventura

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Møller, 23. november 2019 kl. 13.16

Vi har i vores sommerhushave på de kanariske øer to frangipanis som er 10 år gamle. Jeg har nydt disse to skønheder altid og de har altid trives fint. De har blomstret fra maj til september her. Nu ser de desværre ud til at være angrebet af noget sygdom. De har smidt alle blade, spidserne er rådne og selve grundstammen ser sort ud. Hjælp mig gerne.... Hvad gør jeg? Kan man beskære dem? Bedste hilsner Mette

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Møller, 23. november 2019 kl. 13.19

Her ses hvordan planterne ser ud i sund tilstand.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. november 2019 kl. 17.04

Hej Mette.

Jeg tror at du bliver nød til at grave den op, altså kassere den og så skifte jorden og plante en ny. Hvis den havde været et træ og ikke så medtaget kunne du sikkert skære den tilbage.

Ved at Google den og læst diverse artikler får jeg indtryk af at den er vanskeligt.
www.havenyt.dk/spoergsmaal/diverse/17868.html
Der findes flere tråde om den via havenyt, god læsning

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Møller, 23. november 2019 kl. 22.03

Mange tak for svar! Det er faktisk et træ... Den er nær 1.5 meter høj. Tænker du det er værd at prøve at beskære den?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. november 2019 kl. 22.17

Ja prøv det og så se om ikke den skyder fra nyt ved.

Nyt svar til emnet »Frangipani på Fuerteventura«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Frangipani på Fuerteventura

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider