Forum

Svamp i mit blommetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jytte Franck, 10. april 2020 kl. 11.03

Jeg har lige hængt en blommeviklefælde op i mit blommetræ, da der altid har været "kaffegrums" i mange af mine blommer. Nu så jeg pludselig at træet har fået disse gevækster (det er vel en svampeart) - flere stykker på den samme gren.
Bør hele træet bare fældes?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 10. april 2020 kl. 11.47

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Franck, 10. april 2020 kl. 14.43

Super. Tak for svaret. Det var også sidste skud i bøssen med blommeviklefælden. Så er det rigtig godt, at jeg netop har lavet et pileflethegn til opbevaring af kvas mm. Så kan det hurtigt blive fyldt op.
Tak for svaret.

Mvh
Jytte

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 10. april 2020 kl. 17.26

Et træ der 'synger på sidste vers', giver ofte rigtig mange frugter.
Plant et nyt og glæd dig i mange år endnu over det gl. indtil det nye begynder at sætte frugt.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. april 2020 kl. 17.32

Jytte.

Helt rolig nu. Jeg har flere af de svampe på mit 40 år gamle Opal blommetræ. De har været på træet nok de sidste 10 år uden at påvirke vækst eller frugtsætning.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte Franck, 27. april 2020 kl. 10.38

Jeg kender ikke helt dette forum endnu, så jeg havde ikke set, at der var kommet flere svar. Tak for dem alle.
Efter jeg havde skrevet sidst om min oprydningstrang, kom jeg heldigvis i tanke om, at jeg næsten dagligt har besøg af en stor flagspætte i netop dette træ (primært i den fyldte kokosnød om vinteren) og den vil jeg jo slet ikke undvære at se. Jeg satser på, at det står mange år endnu.

Mvh
Jytte

Nyt svar til emnet »Svamp i mit blommetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Svamp i mit blommetræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider