Forum

Hvad har angrebet mine agurker?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 23. juni 2020 kl. 10.09

Hej
Hvis der er nogle, der kan hjælpe mig til at finde ud af, hvad der har angrebet mine agurker og hvad jeg gør ved det, vil jeg blive meget taknemmelig. På oversiden af bladene er der ligesom afblegede lange, smalle og kringlede spor/gange og på undersiden en form for pupper (se billedet) og nogle små sorte prikker rundt omkring, der hvor der på oversiden er "spor".
På forhånd mange tak for hjælpen!
De bedste hilsner
Lea

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 23. juni 2020 kl. 12.44

Jeg ved ikke, hvad det er, men insektsæbe kan sikkert hjælpe på det.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 24. juni 2020 kl. 7.37

Der sidder et insekt - en lus? - på bladets øvre del. Gætter på, at det er synderen mht de sorte "prikker" = afføring

Minerflue kan være synderen til de "kringlede spor og gange".

Ingen af delene betyder noget så længe det ikke tager overhånd. Du observerer blot livets gang i naturen :)

Bliver der for mange lus kan du bruge en insektsæbe som Lars nævner.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lea Tybirk, 9. juli 2020 kl. 11.14

Hej, mange tak for svarene! Tom har vist ret i, at det er leaf miners - det passer med billeder, når jeg søger på det - og at det er uskadeligt, så længe det ikke tager overhånd :) Mange tak for hjælpen!

Nyt svar til emnet »Hvad har angrebet mine agurker?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad har angrebet mine agurker?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider