Forum

Frygtelig stank fra loftet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisette Spenner, 13. september 2020 kl. 18.26

Hej..
Jeg har den seneste tid observeret en frygtelig stank i den ene ende af huset, så voldsomt at jeg nu har lukket den del af huset af.. Stinker af død råddenskab.. ADR!!!
Jeg tror der ligger en død husmår da der hen over sommeren har været larm, lyde som 'tumlen rundt' Nu har der været stille i en måneds tid.
Måske ligger den død der oppe.. Nu kommer det store spørgsmål/problem, huset er med fladt tag så der er ikke lige et loft man kan kravle rundt på.. Loftet er gipsplader og taget er tagpap, jeg kan ikke umiddelbart finde et indgangshul..
Bliver jeg mon nød til at flå loftet ned eller??? Gode ide'er, løsninger, kommentarer andre erfaringer er kærkommen :-)
Vh. Lisette

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 13. september 2020 kl. 20.02

Lissette.
Dette er et haveprogram. På Google skal du skal gå ind på Gør det selv- hus og hjem. dk Der er mange håndværkere og en masse kloge folk som gerne vil hjælpe dig.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisette Spenner, 13. september 2020 kl. 20.15

Ok troede det var et hus, have, skadedyr mm program ;-) Finder et andet sted at søge gode råd.. :-)

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisette Spenner, 13. september 2020 kl. 20.15

Ok troede det var et hus, have, skadedyr mm program ;-) Finder et andet sted at søge gode råd.. :-)

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. september 2020 kl. 20.56

Hej Lisette.

Jeg ved ikke ret meget om husmår ud over at de kan blive meget gale, hvis man kommer for tæt på dem.
I denne artikel er der lidt om hvordan at du forebygger husmår i boligen www.bolius.dk/husmaar-19297. Jeg ville nok kontakte en medarbejder hos statens skadedyr laboratorium, da de ved en masse om skadedyr i boligen og ellers kontakte en skadedyr bekæmper, der sammen med dig kan gennemgå dit hus.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. september 2020 kl. 21.02

PS. Det kan også være at du skal tage kontakt til dit forsikringsselskab, da de evt dækker de skader måren eller andre skadedyr har forvoldt på dit hus.
Det er under alle omstændigheder godtat få dem med ind over.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisette Spenner, 14. september 2020 kl. 9.32

Tak for gode råd.. God ide at kontakte forsikringsselskab, det havde jeg ikke lige tænkt på. Tak👍

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisette Spenner, 14. september 2020 kl. 9.32

Tak for gode råd.. God ide at kontakte forsikringsselskab, det havde jeg ikke lige tænkt på. Tak👍

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 18. september 2020 kl. 12.07

Lisette, det er næste helt sikkert fordi måren har slæbt et eller flere ådsler ind på loftet.
Jeg har oplevet det flere gang, også i en lidt utilgængelig loftkonstruktion. Jeg fandt både fugleådsler, en lille høne og et pindsvineådsel inde i isoleringen.
Og ikke for at give dig mareridt, så har jeg også oplevet, at det begyndte "at regne" med hvide maddiker ned på min datters seng midt om natten, på trods af et rimelig tæt gipspladeloft ?
Hun tog det heldigvis med oprejst pande og med støvsugeren, og så var vi alle en oplevelse rigere.
Hvis du har gentagende problemer med husmår, så køb en mårfælde. Jeg har fanget ret mange igennem årene.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisette Spenner, 18. september 2020 kl. 19.39

UFF en regn af maddiker lyder ikke rart..
Jeg har haft Rentokil ude og se på det i dag.. Han var helt sikker på at det var en rotte(r) og fandt også indgangen hvor det havde gnavet i udhængsbradderne, han fandt også ud af hvilken vej og hvilken teknik den brugte for at komme der op..
Ved ikke hvad der er mindst fedt rotter eller mår.. men min forsikring dækker vist hvis det er rotter..
Mange tak for dit skriv ;-)

Nyt svar til emnet »Frygtelig stank fra loftet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Frygtelig stank fra loftet

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider