Forum

Hvad er det for nogle larver

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pavel Kopp Guldager Novak, 12. april 2021 kl. 22.35

Jeg fandt en 20 stykker af dem her i mit bed på et lille område på ca 5 kvadrat cm. De er ret små, under en halv cm. De var alle sammen tykkere i den ene ende ligesom den på billedet.
Nogen der ved hvad de er for nogen?
Jeg aner egentlig ikke om de er et skadedyr...

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 13. april 2021 kl. 7.56

Hej Pavel Kopp Guldager Novak

Lav et opslag på Fugleognatur.dk - ad den vej kommer du så at sige lige i armene på en dybt engageret faggruppe af bl.a. entomologer med tilknytning til Århus Universitet, Naturhistorisk Museum.
Der er med ret stor sandsynlighed en eller flere i det Forum, som kan hjælpe med at identificere de "velnærede" larver ;-)

Venlig hilsen
Lone

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pavel Kopp Guldager Novak, 13. april 2021 kl. 9.03

Ok, tak Lone, det vil jeg prøve :)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Petersen, 13. april 2021 kl. 12.55

Måske en slags myggelarve, de har nogenlunde det udseende.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. april 2021 kl. 19.59

Da Kim nævner myggelarver kom jeg til at tænke på at vi har haft en tråd med nogle, der hed "rottehaler" og som var en slags fluelarver. Men hvis du har fundet den i jorden er det nok nærmere en natsværmere eller et andet bevinget insekt. Rottehaler kommer som regel i råddent vand. Så det er det ikke... Men du skal alligevel ikke snydes for tråden:-)

www.havenyt.dk/forum/dyr_i_haven/13524.html

Nyt svar til emnet »Hvad er det for nogle larver«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad er det for nogle larver

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider