Forum

Møl?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 7. juni 2021 kl. 21.21

Jeg ved godt at det måske er lidt uden for emne, men jeg har i 2 år døjet med møl i mit køkken. Så flyttede jeg i skoven og startede på en frisk med al kolonial. Nu ser jeg så disse flyve i hobetal lige udenfor min dør?. En tog jeg på køkken væggen. Bliver helt træt om jeg skal til det igen med møl , larver der kravler rundt og levende mad. 😭
Er det mon møl ( IGEN)?!?.
Er det de der som ligger i bi/hvepsebo?.

Håber altså en ved det,

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 7. juni 2021 kl. 21.22

Bedre foto

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene Weis-Olsen, 7. juni 2021 kl. 21.45

Og denne fætter fangede jeg indenfor 😭

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 8. juni 2021 kl. 9.52

Det ligner møl. Hvis det er melmøl, er det kornprodukter, du skal holde i tætsluttende beholdere af glas eller kraftig plastik - plastposer er ikke solide nok.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 8. juni 2021 kl. 20.18

Hvis det er forskelligt slags kryb i mel mv, så skal du kassere ALT af den slags. Derefter skal du støvsuge meget og længe i skabene.

Bemærk: Afvaskning anbefales IKKE, når det er kryb i tørvarer og skabe, det skal støvsuges væk. Gift skal forresten slet ikke bruge- af meget gode grunde!

Som Lars Holt skriver, så opbevar tørvarer (mel & gryn) i tætsluttende beholdere af glas/plast.

I øvrig er det god idé at gennemgå sine skabe mv med madvarer en gang om året, selv konserves og krymmel kan blive for gammelt. Jeg havde nogle lasagneplader, der var klistret sammen- med udgangshuller. :-(
Selv kakao- kan der gå dyr i.

Mvh
Tine

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 9. juni 2021 kl. 20.43

Det kan også ligne klædemøl og de kan sagtens komme i uld især i angora uld, fåreuld eller pelsværk, der ikke er behandlet.

Nyt svar til emnet »Møl?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Møl?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider